این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۹، شماره ۲، صفحات ۲۸۱-۳۰۱

عنوان فارسی ارتقای فرهنگ احساسی و کیفیت روابط کارکنان‌ـ سازمان از طریق ارتباطات داخلی و تأثیر آن بر هواخواهی کارکنان در صنعت هتل‌داری
چکیده فارسی مقاله در پژوهش حاضر چگونگی مشارکت سیستم ارتباطی داخلی متقارن و رهبری پاسخگو در ارتقای یک فرهنگ احساسی مثبت و کیفیت روابط کارکنان‌ـ سازمان و اثر آن بر هواخواهی کارکنان میان کارکنان خط مقدم هتل بررسی شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی، شیوه جمع‌آوری اطلاعات پیمایشی، و به لحاظ بررسی روابط بین متغیرها همبستگی با تأکید بر مدل‌سازی معادلات ساختاری است. به‌ منظور دستیابی به هدف پژوهش، داده‌ها از 210 نفر از کارکنان خط مقدم هتل اسپیناس در سطح شهر تهران به روش تصادفی ساده جمع‌آوری شد. نتایج آزمون فرضیه‌ها با به‌کارگیری نرم‌افزارهای SPSS و SmartPLS3 حاکی از آن بود که ارتباطات داخلی (ارتباطات متقارن و رهبری پاسخگو) تأثیر مثبتی بر ارتقای فرهنگ احساسی مثبت و کیفیت روابط کارکنان‌ـ سازمان دارد. همچنین، فرهنگ احساسی مثبت و کیفیت روابط کارکنان‌ـ سازمان نیز تأثیر مثبتی بر هواخواهی کارکنان دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارتباطات داخلی،فرهنگ احساسی مثبت،کیفیت روابط کارکنان‌ـ سازمان،هتل،هواخواهی کارکنان،

عنوان انگلیسی Promoting the Emotional Culture and Quality of Employee-Organization Relationships Through Internal Communication and its Impact on Employee Advocacy in the Hotel Industry
چکیده انگلیسی مقاله This study examines how the symmetrical internal communication system and responsive leadership contribute to promoting a positive emotional culture and the quality of employee-organization relationships and its effects on employees' advocacy among hotel frontline staff.The present research is an applied project in terms of purpose, a survey in terms of data collection method, and a correlational study based on structural equation modeling in terms of data analysis method. In order to achieve the aim of the research, the data were collected from 210 frontline employees of Espinas Hotel in Tehran through simple random sampling method. The results of testing hypotheses using SPSS and SmartPLS software indicate that internal communication (i.e., symmetrical communication and responsive leadership) has a positive effect on promoting positive emotional culture and the quality of employee-organization relationships. The positive emotional culture and the quality of employee-organization relationships in turn have a positive effect on employee advocacy.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ارتباطات داخلی,فرهنگ احساسی مثبت,کیفیت روابط کارکنان‌ـ سازمان,هتل,هواخواهی کارکنان

نویسندگان مقاله داود قربان زاده |
دانشجوی دکتری، دانشکدة مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران

محمد طالقانی |
دانشیار، دانشکدة مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، گیلان، ایران

آتنا راه حق |
دانشجوی دکتری، دانشکدة مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jomc.ut.ac.ir/article_76447_d12cb75b632ab7fb2bf4b8012fcf8135.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات