این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۳۳-۴۰
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Does Tax Plays an Important Role among E-commerce Businesses in Malaysia?
چکیده انگلیسی مقاله
The E-commerce has been grown rapidly with the rise in the number of business entities. The expansion of e-commerce businesses, however, has created challenges to the tax authorities around the world. Due to the way in which e-commerce is being carry out, it may provide tax planning opportunities. This study aims to explore whether businesses that conducted e-commerce in Malaysia has the intention to do tax planning. Interviews were conducted with e-commerce business administrators. Result indicates that tax issues is not the main motivations for companies to do e-commerce. This indicates that other factors are more important for e-commerce businesses to consider in their planning stage
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Tax,E-commerce,Malaysia
نویسندگان مقاله
Morni Hayati Jaafar Sidik |
, Senior Lecturer, Ph.D., Accounting Section, UniKL Business School, Universiti Kuala Lumpur, Jalan Pesiaran Gurney, Kampung Datuk Keramat, 54000 Kuala Lumpur, Malaysia.
نشانی اینترنتی
https://jitm.ut.ac.ir/article_83111_87441ee5ef184edcca70d24a9d7ce6b9.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات