این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۵، شماره ۴، صفحات ۶۲۷-۶۳۹

عنوان فارسی شناسایی و رتبه‌بندی راهکارهای ارتقاء دسترسی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به خدمات بانکی در ایران
چکیده فارسی مقاله توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، عاملی مهم در توسعه اقتصادی کشورها محسوب‌ می‌شود و همه اقتصاددانان بر اهمیت این موضوع در رونق تولید و رشد اقتصاد اتفاق‌نظر دارند. بااین‌حال علیرغم اهمیت فراوان این کسب‌وکارها در اقتصاد، فقدان دسترسی مناسب آن‌ها به منابع مالی، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موانع رشد این نوع کسب‌وکارها شناخته می‌شود. روش‌های مختلفی جهت تأمین مالی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط وجود دارد، اما با توجه به ساختار بانک محور اقتصاد ایران و عدم توسعه‌یافتگی ابزارهای مالی جایگزین، همچنان بانک‌ها نقش محوری در تأمین مالی این کسب‌وکارها ایفا می‌کنند. مسئله اصلی این پژوهش ارائه راهکارهایی جهت تسهیل دسترسی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به خدمات بانکی ایران و سپس اولویت‌بندی این راهکارهاست. پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی و بر اساس نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی_پیمایشی محسوب می‌شود. در پژوهش حاضر، ضمن بررسی تجارب جهانی و منابع علمی مرتبط با موضوع و همچنین استفاده از نظر خبرگان حوزه بانکی و کارآفرینی 38 راهکار ارتقاء دسترسی کسب و کارهای کوچک و متوسط به خدمات بانکی با روش تحلیل مضمون شناسایی و تحلیل شده، سپس با روش تاپسیس اولویت‌بندی شدند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کسب وکارهای کوچک و متوسط،تأمین مالی،خدمات بانکی،بانکداری کسب‌وکارهای کوچک و متوسط،

عنوان انگلیسی Identifying and ranking strategies to improve the access of Small and medium-sized enterprises to banking services in Iran
چکیده انگلیسی مقاله The development of small and medium-sized businesses is an important factor in the economic development of countries, and all economists agree on the importance of this issue in the prosperity of production and economic growth. However, despite the great importance of these businesses in the economy, their lack of proper access to financial resources is recognized as one of the most important obstacles to the growth of this type of business. There are different ways to finance small and medium-sized businesses, but due to the bank-based structure of the Iranian economy and the lack of development of alternative financial instruments, banks still play a pivotal role in financing these businesses. The main issue of this research is to provide solutions to facilitate the access of small and medium businesses to Iranian banking services and then prioritize these strategies. The present study is descriptive-survey based on the applied purpose and based on the data collection method. In the present study, while examining global experiences and scientific resources related to the subject and also using the opinion of banking and entrepreneurship experts, 38 strategies to improve the access of small and medium businesses to banking services were identified and analyzed by content analysis method, then by TOPSIS method Were prioritized.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله کسب وکارهای کوچک و متوسط,تأمین مالی,خدمات بانکی,بانکداری کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

نویسندگان مقاله مهدی تمیزی فر |
گروه مدیریت تکنولوژی، دانشکده مدیریت، پردیس البرز دانشگاه تهران. تهران، ایران.

محمد توحیدی |
گروه مدیریت مالی، دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق(ع)، تهران، ایران.

مسعود شکری خیادانی |
گروه مدیریت صنعتی، دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع)، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_89931_f22ac6a68df14d0673f65b18ecf540af.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات