این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۵، شماره ۴، صفحات ۶۵۷-۶۶۷
عنوان فارسی
طراحی الگوی توسعه ی کارآفرینی روستایی در کسب و کارهای خرد
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی توسعه ی کارآفرینی روستایی در کسب و کارهای خرد انجامشده است. این تحقیق از نوع هدف، کاربردی و از حیث ماهیت اکتشافی؛ برحسب روش تحقیق،کیفی - گراندد تئوری است. جامعه آماری ، شامل خبرگان دانشگاهی ،مجریان طرحهای اشتغالزایی و مسئولان و سیاستگذاران اشتغالزایی در مناطق روستایی در سال1399 میباشند. نمونه آماری به روش گلوله برفی به تعداد 16 نفر انتخاب شدهاند. مصاحبه با مشارکت کنندگان تا حد اشباع نظری ادامه یافته است.روایی سؤالات مصاحبه به روش محتوایی و پایایی آن با اجرای روش بازآزمون (882/0) تأئید گردیده است. تجزیه و تحلیل دادهها بر اساس کدگذاری و در سه مرحله؛ کدگذاری باز، محوری و انتخابی اجرا گردید. براین مبنا، یکایک اجزای پارادایم کدگذاری تشریح و الگوی توسعه ی کارآفرینی روستایی در کسب و کارهای خرد ترسیم گردید و در پایان نظریهای مبتنی بر شش قضیه حکمی خلق شد. مبتنی بر الگوی احصاء شده، شرایط علّی، مقوله محوری، بسترسازها، شرایط زمینهای، راهبردها، و پیامدها مشتمل بر (پیامدهای محلی و فرامحلی توسعه کسب و کار کوچک روستایی) در الگوی پارادایمی مشخص گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کسب و کار کوچک،کسب و کار روستایی،کارآفرینی روستایی،توسعه کارآفرینی،
عنوان انگلیسی
Designing a Rural Entrepreneurship Development Model in Small Businesses
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study is to design a rural small business development model with an entrepreneurial approach. The statistical population of the study includes academic experts in the field of entrepreneurship and rural business as well as entrepreneurship project managers and officials and policy makers of job creation in rural areas. The statistical sample was selected by a purposeful judgment method of 16 people. Data collection tools included library studies and semi-structured interviews with experts. The validity of the interview questions was confirmed by the content method and its reliability was confirmed by the retest method (0.882). Data analysis was performed with a qualitative approach using data-based theorizing method and the coding process was performed in three stages of open, axial and selective coding. Based on this, each component of the coding paradigm was described and the model of rural small business development was drawn, and at the end, a theory based on six propositional theorems was created. Based on the calculated model, causal conditions (including private and general conditions of rural entrepreneurship), central category (rural entrepreneurship process), platform makers (including structures and enablers of rural small business development), contextual conditions (including physical, social and economic environment), strategies (soft and hard strategies for rural small business development), and consequences (including local and transnational consequences of rural small business development) were explained in a paradigm model and finally the relationships between them were drawn in a selected model.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کسب و کار کوچک,کسب و کار روستایی,کارآفرینی روستایی,توسعه کارآفرینی
نویسندگان مقاله
پروانه گلرد |
گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
خسرو فرحی |
گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_91251_c33b90fe6c0e12a106c71378118ba404.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات