این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۵، شماره ۴، صفحات ۶۷۱-۶۸۱
عنوان فارسی
رابطه هویت اجتماعی با سرمایه اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی(مورد مطالعه: دانشجویان تربیتبدنی)
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط هویت اجتماعی با سرمایه اجتماعی و کارآفرینی اجتماعی در دانشجویان تربیتبدنی است که برحسب هدف جزو تحقیقات کاربردی است و بهصورت توصیفی – همبستگی انجام شد. جامعه آماری دانشجویان تربیتبدنی و علوم ورزشی دانشگاههای شهر تهران در سال تحصیلی 1399-1400 بود. بر اساس جدول حجم نمونه 254 دانشجو بهعنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامههای سرمایه اجتماعی اونیکس و بولن (2000)، هویت اجتماعی صفاری نیا (1390) و کارآفرینی اجتماعی عرب (1390) را تکمیل کردند. بهمنظور تحلیل دادهها از آمار توصیفی و مدل معادله ساختاری(SEM) با استفاده از نرمافزارهای SPSS/24 و Smart PLS/3استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که هویت اجتماعی با کارآفرینی اجتماعی و سرمایه اجتماعی رابطه مثبت و معناداری دارد(05/0P<) و همچنین سرمایه اجتماعی با کارآفرینی اجتماعی ارتباط مثبت و معناداری دارد(05/0P<). برای برازش مدل از شاخص GOF استفاده شد که این شاخص نشان داد پژوهش حاضر از برازش مطلوبی برخوردار است (66/0=GOF). بر اساس یافتهها میتوان اینگونه نتیجهگیری کرد که با تقویت هویت اجتماعی در دانشجویان تربیتبدنی میتوان کارآفرینی اجتماعی را تقویت کرد و همچنین با بهبود سرمایه اجتماعی در دانشجویان تربیتبدنی کارآفرینی اجتماعی آنها بهبود مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سرمایه اجتماعی،هویت اجتماعی،کارآفرینی اجتماعی،علوم ورزشی،
عنوان انگلیسی
The relationship of social identity with social capital and social entrepreneurship (case study: physical education students)
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to investigate the relationship of social identity with social capital and social entrepreneurship in physical education students. The present research is applied research and the research method is descriptive-correlational. The statistical population was students of physical education and sports sciences of Tehran universities in the academic year 2020-2021. 254 students were selected as a sample by the Morgan table. Participants completed the Social Capital Questionnaire (2000), Social Identity Questionnaire (2011), and Social Entrepreneurship Questionnaire (2011). In order to analyze the data, descriptive statistics and structural equation model (SEM) were used using SPSS/24 and Smart PLS/3 software. Results showed that social identity has a positive and significant relationship with social entrepreneurship and social capital (p< 0.05) also, social capital has a positive and significant relationship with social entrepreneurship (p< 0.05). GOF index was used to fit the model, which showed that the present study has a good fit (GOF = 0.66). Therefore, one of the factors affecting social entrepreneurship is social identity. Social entrepreneurship can be enhanced by strengthening social identity, and social entrepreneurship and students' social identity can be strengthened by improving social capital in physical education students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سرمایه اجتماعی,هویت اجتماعی,کارآفرینی اجتماعی,علوم ورزشی
نویسندگان مقاله
حبیب گلستانی |
گروه علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
رسول نوروزی سید حسینی |
گروه علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
مرجان صفاری |
گروه علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_91257_53e4441e05171e568fbba8298c48c035.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات