این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتقای سلامت، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی شناسایی عوامل موثر بر اجرای طرح مدرسه پویا : مطالعه داده بنیاد
چکیده فارسی مقاله مقدمه: مدرسه همواره کانون تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه بوده و تاثیرات مهمی در پویایی علمی جامعه دارد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موثر بر اجرای طرح مدرسه پویا انجام شد. روش کار: پژوهش کیفی حاضر به روش نظریه داده بنیاد انجام شد. جمع آوری داده ها با مصاحبه های نیمه­ساختاریافته انجام شد و روش نمونه گیری هدفمند به روش گلوله برفی بود. داده ها با مصاحبه از 17 تن از خبرگان آشنا به مباحث طرح مدرسه پویا، جمع آوری شد. تحلیل داده ها در نرم افزار ان ویوو نسخه 10 انجام شد. یافته ­ها: در مجموع  6 کد انتخابی تحت عنوان (شرایط علی، زمینه، پدیده، شرایط مداخله گر، راهبردها، پیامدها)، 11 کد محوری و 46 کد باز جهت توسعه پدیده اصلی ایجاد شد. بعلاوه، پایایی مصاحبه­ها به روش مطالعه توافق درون موضوعی 79/0 بدست آمد. نتیجه­ گیری: 6 کد انتخابی شامل شرایط علی (زیرساخت­ها)، زمینه­ (آموزش و بودجه)، پدیده­ (فرهنگ­سازی، ارزیابی)، شرایط مداخله­گر (خلاقیت و نوآوری)، راهبردها (همکاری بین­بخشی، برنامه­ریزی) و پیامدها (افزایش شادابی، کاهش خشونت، ارتقای سطح سلامت) می­باشد. لذا، پیشنهاد می­شود در مدارس سراسر کشور از طرح مدرسه پویا استفاده گردد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدرسه، آموزش، طرح مدرسه پویا، داده­بنیاد.

عنوان انگلیسی Identifying the Factors Affecting the Implementation of the Dynamic School Plan: A Grounded Theory Study
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The school has always been the center of cultural and social developments in the society and has important effects on the scientific dynamics of the society. The current research was conducted with the aim of identifying the effective factors on the implementation of the dynamic school plan. Methods: The present qualitative research was conducted using the grounded theory method. Data collection was done with semi-structured interviews and the purposeful sampling method was the snowball method. The data was collected by interviewing 17 experts familiar with dynamic school plan topics. Data analysis was done in NVivo. 10. Results: In total, 6 selective codes under the title (causal conditions, context, intervening conditions, phenomenon, strategies and consequences), 11 axial codes and 46 open codes were created to develop the main phenomenon. In addition, the reliability of the interviews was 0.79 by studying the intra-subject agreement. Conclusions: 6 selective codes of causal conditions (infrastructures), phenomena (culturalization, assessment), intervening conditions (creativity and innovation), context (education and budget), strategies (interdepartmental cooperation, planning) and The consequences are (increasing vitality, reducing violence, improving the level of health). Therefore, it is suggested to use the dynamic school plan in schools across the country.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله School, Education, Dynamic School Plan, Grounded Theory.

نویسندگان مقاله فریده مختاری هیزجی | Farida Mokhtari Hizji
گروه تربیت بدنی، واحد تهران شمال ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

ابراهیم علی دوست قهفرخی | Ebrahim Ali Dost Qahfarkhi
گروه تربیت بدنی، واحد تهران شمال ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

علی اصغر درودیان | Ali Asghar Drodian
گروه تربیت بدنی، واحد تهران شمال ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

سارا باقری | Sarah Bagheri
گروه تربیت بدنی، واحد تهران شمال ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://jhpm.ir/browse.php?a_code=A-10-2023-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده مدیریت سلامت
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات