این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۱۱-۲۷

عنوان فارسی رتبه بندی ابعاد موثر مدیریت دانش بر پذیرش بانکداری دیجیتال در صنعت بانکداری (مطالعه موردی: بانک پارسیان)
چکیده فارسی مقاله دانش به‌عنوان یکی از عوامل موفقیت سیستم بانکی بسیار موردتوجه است. از‌این‌رو بانک‌ها سعی بر مدیریت مؤثرتر و کارآمدتر دانش موجود در سازمان به‌منظور بهبود عملکردشان دارند. همچنین بانک‌ها باتوجه‌به نقش مهم تحول دیجیتال در پیشرفت سازمان‌ها تلاش می‌کنند با تمرکز و توجه بیشتر بر این حوزه و حرکت به سمت بانکداری دیجیتال نه‌تنها سهم بازار خود را حفظ کرده بلکه از رقبای خود پیشی بگیرند. از همین رو تلاش شده است تا با شناسایی ابعاد مؤثر مدیریت دانش که بر پذیرش بانکداری دیجیتال تأثیر‌گذار هستند، به رتبه‌بندی این عوامل پرداخته شود تا مدیران صنعت بانکداری بتوانند باتوجه‌به سطح تأثیر این عوامل، در‌خصوص تقویت میزان استفاده از آنها در افزایش سطح پذیرش بانکداری دیجتیال از سوی مشتریان خود اقدام کنند. در مرحله اول این پژوهش، پرسش‌نامه طراحی‌شده ابعاد مؤثر مدیریت دانش بر پذیرش بانکداری دیجیتال به‌وسیله خبرگان بانکی که در حوزه مدیریت دانش، فناوری اطلاعات و بانکداری دیجیتال فعال هستند، تکمیل شد. پس از بررسی نظرات خبرگان با استفاده از روش دلفی پرسش‌نامه مقایسات زوجی طراحی شد و درنهایت با استفاده از روش دیماتل ابعاد مؤثر مدیریت دانش بر پذیرش بانکداری دیجیتال رتبه‌بندی شدند. ازآنجایی‌که هدف روش دیماتل مشخص‌کردن نحوه نفوذ عناصر بر یکدیگر است، در بررسی شاخص‌های کل، شاخص فناوری اطلاعات با بیشترین مقدار، به‌طور قطع یک نفوذ‌کننده قوی و شاخص ارباب‌رجوع با کمترین مقدار، تحت نفوذ سایر عوامل قرار دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت دانش، بانکداری دیجیتال، رتبه‌بندی.

عنوان انگلیسی Ranking the effective dimensions of knowledge management on the acceptance of digital banking in the banking industry (Case study:Parsian Bank)
چکیده انگلیسی مقاله Knowledge is one of the most important factors in the success of the banking system. Banks try to manage the existing knowledge in the organization more effectively and efficiently to improve their performance. Also, considering the important role of digital transformation in the development of organizations, banks try to not only maintain their market share but also surpass their competitors by focusing more on this area and moving towards digital banking. Therefore, efforts have been made to identify the affective dimensions of knowledge management that affect the acceptance of digital banking to rank these factors so that managers in the banking industry can, given the level of impact of these factors, strengthen their use in increasing The level of acceptance of digital banking by their customers. In the first phase of this research, a questionnaire designed to affect the affective dimensions of knowledge management on the acceptance of digital banking was completed by banking experts who are active in the field of knowledge management, information technology, and digital banking. After reviewing the opinions of experts, a pairwise comparison questionnaire was designed using the Delphi technique, and finally, using the Dimatel technique, the affective dimensions of knowledge management on digital banking acceptance were ranked. Since the purpose of the Dimatel technique is to determine how the elements influence each other, in examining the overall indicators, the IT index with the highest value is a strong penetrator and the client index with the lowest value is influenced by other factors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Knowledge management, digital banking, ranking.

نویسندگان مقاله راضیه احمدی | Razyeh Ahmadi
Master of IT Management, Department of Information Technology Management, Faculty of Management and Economics, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.
کارشناسی ارشد، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و افتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.

شقایق صحرایی | Shaghayegh Sahraei
Assistant Professor, Department of Information Technology Management, Faculty of Management and Economics, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.
استادیار، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و افتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.

طاهره صاحب | Tahereh Saheb
Assistant Professor, Department of Information Technology Management, Faculty of Management and Economics, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.
استادیار، گروه مدیریت فناوری اطلاعات، دانشکده مدیریت و افتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-68177-1&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات