این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۷۵-۹۶

عنوان فارسی تأثیر داستان‌سرایی به‌عنوان یک راهبرد محتوا بر قصد خرید: پژوهشی با استفاده از سناریوسازی روایتی
چکیده فارسی مقاله داستان‌سرایی یک راهبرد بازاریابی محتوایی است که هر برند، شرکت، کالا یا خدمت می‌تواند از آن سود ببرد. افراد داستان‌ها را به خاطر می‌آورند. اگر داستانی بتواند احساسات را در مصرف‌کنندگان برانگیزد، مصرف‌کنندگان هرگز این تجربه را فراموش نخواهند کرد. از‌این‌رو توجه به محتوای اثر‌گذار در داستان‌سرایی برای جذب مشتریان بالقوه و ایجاد رابطه قوی با آنها ضرورت دارد. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیرگذاری محتوای داستان‌ها بر افزایش قصد خرید مشتریان است. به این منظور دو نوع محتوا، محتوای داستان با تم موضوعات شخصی و محتوای داستان تجاری با پنج تم در محتوای داستان‌های یک برند فرضی در قالب سناریو‌سازی روایتی قرار داده شد. جامعه آماری، دانشجویان زن دانشگاه‌های دولتی شهر تهران و ابزار گرد‌آوری داده‌ها از طریق پرسشنامه به همراه شش سناریو از 270 دانشجو بوده است. بر‌اساس نتایج پژوهش و آزمون مقایسه دو جامعه مستقل، تفاوت معناداری میان تأثیرگذاری داستان با محتوای تجاری در قصد خرید و داستان با محتوای شخصی وجود دارد. همچنین در ابعاد مختلف داستان با محتوای تجاری، داستان حاوی مسئولیت اجتماعی در مقایسه با سایر تم‌های داستانی، تأثیر بیش‌تری در قصد خرید مصرف‌کننده دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله داستان‌سرایی، داستان‌سرایی تجاری، داستان‌سرایی شخصی، قصد خرید، سناریوسازی.

عنوان انگلیسی The impact of storytelling as a content strategy on purchase intention: Research using “narrative scripting
چکیده انگلیسی مقاله Storytelling is a marketing strategy that any brand, company, product, or service Can take advantage of it. People remember stories. If a story can evoke emotions in consumers, they will never forget that experience. Thus, it is necessary to pay attention to the effectiveness of the content in storytelling to attract potential customers and build a strong relationship with them. The purpose of the following study is to investigate the effect of story content on increasing customers' purchase intention. Therefore, two types of content were used in the content of a hypothetical brand's story in the form of narrative scripting. One of the contents had a personal plot, and the five other commercial contents had different plots. The statistical population was the female students of public universities in Tehran. A questionnaire with six scenarios was used as a statically tool that was filled out by 270 students. There was a significant difference between the impact of the mentioned stories on the intention to buy. Also, the story with the social responsibility content had a greater impact on the consumer's purchasing intention in comparison to the other story themes.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Storytelling, commercial storytelling, personal storytelling, purchase intention, Scenario creation.

نویسندگان مقاله معصومه حسین زاده شهری | Masoumeh Hosseinzadeh Shahri
Associate professor, Management département, Faculty of social science and economics, Alzahara university, Tehran, Iran.
دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.

نیلوفر علیزاده امیرآبادی | Niloufar Alizadeh amirabadi
Master of commerce management, Management département, Faculty of social science and economics, Alzahra university, Tehran, Iran.
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.

یاسمن سعدی پور | Yasaman Saadipour
MBA student, Management département, Faculty of social science and economics, Alzahra university, Tehran, Iran.
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌و‌کار، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-67190-1&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات