این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فقه و اصول، جلد ۳۲، شماره ۲، صفحات ۴۴۵-۴۶۵

عنوان فارسی آیین«تبلیغ» در قرآن کریم و سیره رسول اکرم (ص)
چکیده فارسی مقاله پرداختن به مفاهیم جامعه شناختی تبلیغ در بخش نخست این مقاله، به قصد آشنایی با این مفاهیم و به عنوان مدخلی برای ورود به بحث و بررسی مفهوم تبلیغ در قرآن و سنت نبوی است. در این مسیر خودبه خود امکان تطبیق و مقایسه میان دیدگاه های جامعه شناختی تبلیغ با آن چه در اسلام(قرآن و سنت نبوی) در این خصوص مطرح است فراهم می شود.اسلام به عنوان یکی از ادیان تبلیغی به این مقوله توجه خاصی دارد. در آیات متعددی از قرآن-مستقیم و غیر مستقیم- به موضوع تبلیغ، روشها و قوانین حاکم بر آن، گستردگی و محدودیت آن و... پرداخته شده است. تبلیغ به عنوان وظیفۀ اصلی رسولان الهی، تبلیغ به عنوان یک وظیفۀ همگانی، گستردگی شعاع تبلیغ، شیوه ها و قوانین حاکم بر روند تبلیغات، استقامت در این راه، و سرانجام محدودیت های تاثیر تبلیغات، از موضوعات و عناوینی هستند که به تصریح یا تلمیح و اشاره در قرآن مورد بحث قرار گرفته اند. بررسی در سیره رسول اکرم(ص) نیز به عنوان اولین و بزرگترین مبلغ اسلام، مباحث قابل توجهی در این باره به دست خواهد داد. در این مقاله به دلیل محدودیت، سیره تبلیغی پیامبر(ص) در سه سال اول بعثت، موسوم به سال های دعوت پنهان مورد بررسی قرار گرفته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله درمه، ورن، آشرم، شروتی، سمرتی، ساستر، منو،

عنوان انگلیسی نامشخص
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عبدالرحیم قنوات |
فردوسی مشهد


نشانی اینترنتی https://jfiqh.um.ac.ir/article_42447_4aff9d525245a34422b96481e057fdc8.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات