این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۲۱، شماره ۱، صفحات ۶۱-۷۴
عنوان فارسی
آیندهنگاری راهبردی کارآفرینی در صنعت ورزش ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر آیندهنگاری راهبردی کارآفرینی در صنعت ورزش ایران بود. این تحقیق بر اساس هدف از نوع کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات از نوع آمیخته کیفیـ کمی است. تحقیق حاضر دارای پارادایم تفسیری و اکتشافی با رویکرد آمیخته (کیفیـ کمّی) است. مشارکتکنندگان پژوهش متخصصان کارآفرینی، کارآفرینی در ورزش، و استادان مدیریت بودند که به صورت هدفمند تا رسیدن محقق به اشباع نظری 20 نفر از آنان به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. تجزیهوتحلیل دادهها در قسمت کیفی به صورت کدگذاری مبانی نظری و مصاحبههای خبرگان انجام شد. بعد از مشخص کردن عناصر سیستم، شبکه روابط بین متغیرها تعیین شد و در ادامه شناسایی ساختار سیستم انجام گرفت. در مرحله بعد، ماتریس تحلیل ساختاری تشکیل شد و عناصر سیستم در آن جایگزین شدند و با توجه به قوانین تکنیک تحلیل اثرات متقابل به رابطه دودویی عناصر امتیاز داده شد. در قسمت کمّی عوامل مؤثر شناسایی و وارد ماتریس اثرات متقاطع در نرمافزار میکمک شدند و پس از استخراج عوامل کلیدی سناریوی آینده مطلوب کارآفرینی صنعت ورزش ایران تدوین شد. نتایج تحقیق نشان داد 10 عامل مشترک بین عوامل کلیدی تأثیرگذار و تأثیرپذیر وجود دارند و 30 وضعیت محتمل برای 10 عامل تعریف شد. در بخش سناریونویسی نیز 12 سناریو احتمال وقوع دارند که در این میان سناریوی اول مهمترین و محتملترین سناریوی پیش روی توسعه کارآفرینی در صنعت ورزش ایران است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آیندهنگاری راهبردی،کارآفرینی،صنعت ورزش،
عنوان انگلیسی
Strategic foresight of entrepreneurship in Iran's sports industry
چکیده انگلیسی مقاله
The current research was carried out with the aim of strategic foresight of entrepreneurship in Iran's sports industry. This research was applied with a qualitative-quantitative approach. The research participants were experts in entrepreneurship, entrepreneurship in sports and management professors, and 20 of them were selected as a research sample until the researcher reached theoretical saturation. Data analysis was done in the qualitative part by coding theoretical bases and expert interviews. In the quantitative part, the effective factors were identified, they were entered into the matrix of cross-effects in the Mikmak software, and the key factors were extracted, and then the ideal future scenario of the entrepreneurship of the sports industry in Iran was compiled. The research results showed that there are 10 common factors between influential and influential key factors and 30 possible situations were defined for 10 factors. In the scenario writing section, 12 scenarios have a very high probability of occurrence, and the first scenario is the most likely scenario for the development of entrepreneurship in Iran's sports industry. As a result, managers and planners should be prepared to deal with all possible situations by considering all conditions.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آیندهنگاری راهبردی,کارآفرینی,صنعت ورزش
نویسندگان مقاله
سمانه میرزایی |
گروه مدیریت ورزشی، دانشکدة تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
مهدی سلیمی |
گروه مدیریت ورزشی، دانشکدة تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
قاسم رحیمی سرشبادرانی |
گروه مدیریت ورزشی، دانشکدة تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_90827_c7e44af8a69583047646fbd6e2c41231.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات