این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مطالعات برنامه ریزی آموزشی
، جلد ۱۱، شماره ۲۲، صفحات ۱۱۷-۱۳۶
عنوان فارسی
برنامهریزی توسعه سیستم مدیریت عملکرد سازمان آموزش و پرورش با تکنیک سناریونگاری
چکیده فارسی مقاله
هدف: نوع پژوهش حاضر، ازنظر هدف کاربردی است که هدف ازانجام آن برنامهریزی توسعه سیستم مدیریت عملکرد سازمان آموزش و پرورش با تکنیک سناریونگاری میباشد. روشها: پژوهش حاضر ازنظر روش اجرا تلفیقی بوده وبا روشهای آیندهپژوهی، سناریونویسی و رویکرد عدمقطعیتهای بحرانی، همراه با بهرهگیری از نظر خبرگان انجام شده است. روش گردآوری دادهها کتابخانهای، مصاحبه و پرسشنامه میباشد لذ از حیث روندپژوهی، یک تحقیق کمی و کلیت آن با توجه به فرایند سناریونویسی، کیفی است.یافتهها: یافتهها نشان میدهد که سیستم مدیریت عملکرد آموزش و پرورش با پنج عدمقطعیت کلیدی درآینده روبهرو است که با لحاظ نمودن منطق سناریوها، 4 سناریو با احتمال وقوع بسیار بالا در شرایط پیشروی توسعه سیستم مدیریت عملکرد آموزش و پرورش متصور است. نتیجهگیری: جهت برنامهریزی توسعه سیستم مدیریت عملکرد سه نوع کنش از سوی سازمان آموزش و پرورش قابل تصور است: 1. ایجاد تحول بنیادین در سیستم مدیریت عملکرد عرصه تعلیم و تربیت؛ 2. ادامه روند فعلی در سیستم مدیریت عملکرد عرصه تعلیم و تربیت؛ 3. -اتخاذ موضع انفعالی در سیستم مدیریت عملکرد عرصه تعلیم و تربیت. این کنشها در قالب چهار سناریوی قوی منتج از این پژوهش براساس نوع قرارگیری محتوای کیفی در سه دسته سناریوی مطلوب، سناریوی ایستا و سناریوی بحرانی قابل تصورند.نوآوری و اصالت: ضمن شناسایی سناریوهای ممکن و محتمل توسعه سیستم مدیریت عملکرد آموزش و پرورش در سالهای آتی، سناریوهای مطلوب توسعه سیستم راتعیین نموده و با تصویر آیندههای متفاوت و جایگزین، هوشمندی و احتمال دقت بالا را افزایش و راه مقابله با مخاطرات، عدمقطعیتها را باز نموده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برنامهریزی، سیستم مدیریت عملکرد، آیندهپژوهی، سناریونگاری،
عنوان انگلیسی
Presenting the future image of the development of the education organization's performance management system using scenario planning
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The current type of research is applied in terms of its purpose, the purpose of which is to plan the development of the performance management system of the education organization with scenario planning technique.Methods: The current research is integrated in terms of the implementation method and has been carried out with the methods of future research, scenario writing and the approach of critical uncertainties, The method of data collection is library, interview and questionnaire, it is qualitative according to the process of scenario writing.Findings: The findings show that the education performance management system faces five key uncertainties in the future, which, taking into account the logic of the scenarios, 4 scenarios with a very high probability of occurrence are envisioned in the future development of the education performance management system.Conclusion: In order to plan the development of the performance management system, three types of actions can be imagined by the education organization. These actions can be imagined in the form of four strong scenarios resulting from this research based on the placement of qualitative content in three categories: favorable scenario, static scenario and critical scenario.Innovation and originality: While identifying the possible and likely scenarios for the development of the education performance management system in the coming years, it determined the desired scenarios for the development of the system and with the image of different and alternative futures, increased intelligence and the possibility of high accuracy and has opened the way to deal with dangers,
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
برنامهریزی, سیستم مدیریت عملکرد, آیندهپژوهی, سناریونگاری
نویسندگان مقاله
مقدسه موسی زاده موسوی |
دانشجوی دکتری مدیریت تطبیقی و توسعه، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قائم شهر، مازندران، ایران.
اسداله مهرآرا |
استادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت، واحد قائم شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران.
مسعود یوسف زاده |
استادیار رشته روانشناسی و علوم تربیتی، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قائم شهر، مازندران، ایران.
عین الله دیری |
استادیار، گروه ریاضیات و آمار، دانشکده فنی مهندسی، واحد قائم شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائم شهر، ایران.
نشانی اینترنتی
https://eps.journals.umz.ac.ir/article_4211_f86c1d1d1930ebce5a61888a53e5ee95.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات