این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Recherches en Langue et Litterature Françaises، جلد ۱۶، شماره ۳۰، صفحات ۱-۲۲

عنوان فارسی Lecture des textes littéraires en milieu universitaire hétéroglotte : les pratiques déclarées des enseignants *
چکیده فارسی مقاله چکیده— رویکردهای ادبی در پایان قرن بیستم تلاش کردند تا جایگاه خواننده را در آفرینش ادبی بازتعریف کنند. با الهام از این رویکردهای ادبی، پژوهش های آموزشی نیز روشی را که شاگردان در جایگاه خواننده، می توانند با ادبیات ارتباط برقرار کند و متن ادبی را ازآن خود کنند، مورد بررسی قرار دادند.بر پایۀ این دیدگاه و به منظور نگاهی اجمالی به شیوه های تدریس خواندن متون ادبی در دانشگاه های ایران، این مقاله با استفاده از یک پرسشنامه، فعالیت های آموزشی اعلام شده توسط بیست استاد ادبیات فرانسۀ دانشگاه های مختلف، و همچنین دیدگاه آنها را در مورد خواندن این متون، مورد مطالعه قرار داده است. علاوه بر این، این پرسشنامه به ما این امکان را داد که جایگاه خواننده و فردیت او را در کلاس ادبیات بررسی کنیم.طبق نتایج به دست آمده، به این نتیجه رسیدیم که انتقال دانش ادبی به دانشجویان و تاکید بر تسلط آنها بر تفاسیر ارائه شده، برای اساتید در اولویت قرار دارد. با این حال حدود نیمی از اساتید ادعا کردند که به مسائل و فعالیت هایی که اظهارنظر و مشارکت شخصی دانشجویان را تقویت می کنند نیز، اهمیت می دهند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی خوانش متون ادبی در محیط دانشگاهی غیربومی: نگاهی به اظهارات اساتید در مورد فعالیت های آموزشی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Didactique de litté, rature, Milieu hé, té, roglotte, Pratiques enseignantes, Sujet-lecteur

نویسندگان مقاله Mahdi AFKHAMI NIA |
Maitre de Conférences en didactique du FLE - Université de Tabriz

Allahshokr ASSADOLLAHI |
Professeur, Université de Tabriz

Mohsen ASSIBPOUR |
Maître assistant, Université de Tabriz

Zahra CHOKRI |
Doctorante


نشانی اینترنتی https://france.tabrizu.ac.ir/article_16051_bda12887b4ee37d6e0b5e61af536c5fc.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات