این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۲۹-۴۳
عنوان فارسی
اثربخشی آموزش مثبتاندیشی به شیوه گروهی بر هیجانهای تحصیلی و خوشبینی تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش مثبتاندیشی به شیوه گروهی بر هیجانهای تحصیلی و خوشبینی تحصیلی دانشآموزان پسر داوطلب کنکور سراسری شهر خرمآباد بود. روش این پژوهش، آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود. از میان جامعه آماری تعداد 40 دانشآموز به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب، و در ادامه به روش تصادفی در دو گروه آزمایش (20 نفر) و کنترل (20 نفر) گمارش شدند. بهمنظور جمعآوری دادههای پژوهش از پرسشنامههای هیجانهای تحصیلی و خوشبینی تحصیلی استفاده شد. آموزش مثبتاندیشی به صورت 10 جلسه 75 دقیقهای به گروه آزمایش ارائه شد. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیری نشان داد که آموزش مثبتاندیشی سبب بهبودی هیجانهای تحصیلی مثبت، کاهش هیجانهای تحصیلی منفی و افزایش خوشبینی تحصیلی در دانشآموزان داوطلب کنکور شده است. با توجه به نتایج این پژوهش میتوان گفت، آموزش مثبتاندیشی رویکردی مفید در جهت افزایش هیجانهای تحصیلی مثبت، کاهش هیجانهای تحصیلی منفی و افزایش خوشبینی تحصیلی در دانشآموزان داوطلب کنکور است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
خوشبینی تحصیلی، کنکور، مثبتاندیشی، هیجانهای تحصیلی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
خوشبینی تحصیلی, کنکور, مثبتاندیشی, هیجانهای تحصیلی
نویسندگان مقاله
حافظ پادروند |
دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه لرستان، خرمآباد. ایران.
عزت اله قدم پور |
استاد، گروه روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه لرستان، خرمآباد، ایران
قاسم صفاری |
دانشجوی دکتری مشاوره، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان (خوراسگان).
فاطمه باوزین |
دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه لرستان، خرمآباد. ایران.
نشانی اینترنتی
https://jsli.shirazu.ac.ir/article_6938_8227802c3c5ac4d37dcee1449524505a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات