این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات آموزش و یادگیری
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۲۲۴-۲۳۸
عنوان فارسی
پیشبینی درگیری تحصیلی بر اساس سرمایههای تحولی با میانجیگری بهزیستی تحصیلی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف پیشبینی درگیری تحصیلی بر اساس سرمایههای تحولی و با میانجیگری بهزیستی تحصیلی دانشآموزان دختر انجام شد. مطالعه حاضر، از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی 1401-1400 بود که از بین آنها با روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای تعداد 501 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها شامل مقیاس درگیری تحصیلی، پرسشنامه نیمرخ سرمایههای تحولی و پرسشنامه بهزیستی تحصیلی بود. تحلیل دادههای پژوهش با روش تحلیل مسیر و با بهکارگیری نرمافزارهای SPSS-26 و AMOS-24 صورت گرفت. یافتهها نشان دادند که الگوی پیشنهادی پژوهش از برازش مطلوبی با دادهها برخوردار است و نقش واسطهای بهزیستی تحصیلی در رابطه بین سرمایههای تحولی و درگیری تحصیلی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین بر اساس یافتهها، بین سرمایههای تحولی درونی با درگیری تحصیلی دانشآموزان و بین بهزیستی تحصیلی و درگیری تحصیلی رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. بر اساس نتایج بهدستآمده در این مطالعه میتوان گفت که افزایش سرمایههای تحولی و بهبود بهزیستی تحصیلی موجبات افزایش درگیر تحصیلی را فراهم میآورد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بهزیستی تحصیلی، درگیری تحصیلی، سرمایههای تحولی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بهزیستی تحصیلی, درگیری تحصیلی, سرمایههای تحولی
نویسندگان مقاله
صفورا باب السلام |
دانشجوی دکترای گروه روانشناسی تربیتی، واحد شهرکرد، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرکرد، ایران
احمد غضنفری |
دانشیار گروه روانشناسی، واحد شهرکرد، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرکرد، ایران
رضا احمدی |
استادیار گروه روانشناسی، واحد شهرکرد، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرکرد، ایران
نشانی اینترنتی
https://jsli.shirazu.ac.ir/article_6951_05c9e6df519363063c477af7b046da1c.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات