این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت انرژی، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۶۸-۷۹

عنوان فارسی یک ساختار تغییریافتۀ درایو موتور سوئیچ رلوکتانس بر پایۀ اینورتر مرسوم و راهکار کنترل مستقیم گشتاور برای کاهش ریپل گشتاور
چکیده فارسی مقاله این مقاله یک ساختار درایو تغییریافته را برای موتورهای سوئیچ رلوکتانس با در نظر گرفتن راهکار کنترل مستقیم گشتاور معرفی می‌کند. در ساختار مبدل پیشنهادی، توپولوژی‌های اینورتر معمول با تعدادی اجزای اضافی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا درایو موتور سوئیچ رلوکتانس از نظر اقتصادی باصرفه باشد. همانند درایوهای با اینورتر مرسوم، معرفی یک ساختار کلی جدید که از نظر هزینۀ کلی و قابلیت کنترل بتواند مناسب باشد، یکی از چالش‌های خیلی مهم در دو دهۀ اخیر در حوزۀ موتورهای سوئیچ رلوکتانس است. استفاده از چنین اینورترهای سه فاز مرسوم به‌جای مبدل‌های انحصاری موتور سوئیچ رلوکتانس، به‌دلیل هزینۀ کم و در دسترس بودن، مورد بررسی قرار گرفته و به‌طور مؤثر در این مقاله پیاده‌سازی شده است. مطالعه نشان می‌دهد که درایو کردن موتورهای سوئیچ رلوکتانس با استفاده از اینورترهای مرسوم احتمالاً به عملکرد گشتاور بالا منجر می‌شود. در این مقاله، دو ساختار مبدل جدید بر پایۀ اینورترهای تک‌فاز و سه فاز مرسوم برای استفاده در موتورهای سوئیچ رلوکتانس چهارفاز معرفی می‌شوند. به‌علاوه، راهکار کنترل مستقیم گشتاور جهت کاهش مؤثر ریپل گشتاور به کار گرفته می‌شود. نتایج، اثربخشی ساختار درایو پیشنهادی را نشان می‌دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله موتور سوئیچ رلوکتانس، مبدل، اینورتر سه‌فاز، کنترل مستقیم گشتاور، ریپل گشتاور،

عنوان انگلیسی A Modified SRM Drive Structure Based on Conventional Inverter and DTC Strategy to Reduce Torque Ripple
چکیده انگلیسی مقاله This paper proposes a modified drive structure for switched reluctance motors considering a direct torque control strategy. In the proposed converter structure, standard inverter topologies are used with a few additional components to make the total SRM drive cost-effective. Like drives with conventional inverters, proposing a new general converter structure, appropriate regarding its total cost and controllability, has been one of the most critical challenges of the last two decades for switched reluctance motors. The use of such conventional three-phase inverters instead of SRM (Switched Reluctance Motor) exclusive converters, due to low cost and greater availability, has been analyzed and effectively implemented in this paper. The analysis showed that driving switched reluctance motors using conventional inverters could possibly lead to a high torque performance. In this paper, two new converter structures, based on conventional three and one phase inverters, are presented for a four-phase switched reluctance motor. In addition, the direct torque control strategy is used to reduce torque ripple sufficiently. The results showed the effectiveness of the proposed drive structure.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله موتور سوئیچ رلوکتانس, مبدل, اینورتر سه‌فاز, کنترل مستقیم گشتاور, ریپل گشتاور

نویسندگان مقاله مجید غنی زاده |
گروه مهندسی برق و کامپیوتر، دانشکده مهندسی برق و مکانیک، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

سیدرضا موسوی اقدم |
گروه مهندسی برق و کامپیوتر، دانشکده مهندسی برق و مکانیک، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

مجید حسین پور |
گروه مهندسی برق و کامپیوتر، دانشکده مهندسی برق و مکانیک، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران


نشانی اینترنتی https://energy.kashanu.ac.ir/article_113683_f5bf1c5c099b48943dd6b48305aa2933.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات