این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی و مدیریت انرژی، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۲۶-۳۹

عنوان فارسی جایابی احتمالاتی پارکینگ خودروهای برقی در شبکۀ توزیع با در نظر گرفتن عدم‌ قطعیت
چکیده فارسی مقاله در این مقاله از ‌‌‌‌پارکینگ خودروهای برقی با قابلیت تحویل توان به شبکه، به‌عنوان یکی از دستاوردهای شبکۀ قدرت هوشمند استفاده شده است. خودروهای برقی با توجه به شرایط بهره‌برداری می‌توانند به‌عنوان بار و یا منبع تولید توان محسوب شوند. به‌منظور بهره‌برداری بهینه از شبکۀ قدرت، جایابی این واحدهای نوین همانند دیگر تولیدات پراکنده در شبکۀ قدرت ضروری است. روش پیشنهادشده در این مقاله برای جایابی پارکینگ خودروهای برقی به‌صورت یک مسئلۀ بهینه‌سازی است که هدف بیشینه نمودن سود به‌دست‌آمده از حضور پارکینگ‌هاست. کاهش تلفات و افزایش قابلیت اطمینان دو مؤلفۀ اصلی تشکیل‌دهندۀ تابع هدف مسئلۀ جایابی مدنظر، در نظر گرفته شده‌اند. به‌دلیل عدم‌ قطعیت پارکینگ‌ خودروهای برقی در اتصال به شبکه، مدل‌سازی این واحدها به‌منظور تعیین مکان و اندازه بهینه‌ی آن‌ها در شبکۀ توزیع ضروری می‌نماید. ازاین‌رو در این مقاله با استفاده از زنجیرۀ ‌مارکوف توان تولیدی ناوگان خودروهای برقی مدل شده است. آنالیز مدل مارکوف بر اساس داده‌های سفر مسافران از جمله زمان شروع و پایان سفر آن‌هاست. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که نصب پارکینگ خودروهای برقی به عواملی از جمله سطح نفوذ خودروهای برقی و قیمت انرژی الکتریکی بستگی دارد. چنانچه مشوق‌های کافی برای مالکان خودروهای برقی در نظر گرفته شود، مکان و اندازۀ بهینۀ پارکینگ خودروهای برقی سود قابل قبولی برای شرکت‌های توزیع به همراه خواهد داشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله پارکینگ خودروهای برقی، زنجیرۀ مارکوف، بهینه‌سازی چندهدفه، قابلیت اطمینان، عدم‌ قطعیت،

عنوان انگلیسی Probabilistic Allocation Of Parking Lots In Distribution Network Considering Uncertainty
چکیده انگلیسی مقاله In this paper, parking lots with bidirectional power flow capability have been deployed as an achievement of smart power systems. Based on operating conditions, electric vehicles can be considered as a loader generator. For optimal operation of power systems, the allocation of these novel units is, also, necessary the same as other distributed generation. In this paper, an optimization issue is proposed for the allocation of electric-vehicle parking lots. The reduction of Loss and the improvement of reliability are considered as two main components of this allocation problem cost function. Because of the uncertainty in the electric vehicle grid connection, the modeling of these probabilistic units is necessary to determine the optimal size and the location of parking lots. Therefore, in this paper, the generated power of electric vehicles is modeled by Markove Chain. Markove Chain analysis is based on passengers -trip data such as trip’s start and end time. Simulation results show that the installation of the electric-vehicle parking lots depends on many factors such as the availability of electric vehicles as well as the electricity price. Also, it is shown that by taking enough incentive for electric vehicles owners, the optimal size and the location of parking lots have considerable benefits for distribution system companies.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله پارکینگ خودروهای برقی, زنجیرۀ مارکوف, بهینه‌سازی چندهدفه, قابلیت اطمینان, عدم‌ قطعیت

نویسندگان مقاله سمیه شمس الدینی لری |
دانشگاه شهید باهنر کرمان

امیر عبداللهی |
دانشگاه شهید باهنر کرمان

حسین هژبری |
دانشگاه شهید باهنر کرمان


نشانی اینترنتی https://energy.kashanu.ac.ir/article_113474_c48be3fa9c3760a5531cac8c9b71e408.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات