این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی و مدیریت انرژی
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۴۰-۴۹
عنوان فارسی
طراحی بهینۀ سیستم ذخیرهساز متحرک با حجم محدود برای سیستم حملونقل ریلی الکتریکی شهری
چکیده فارسی مقاله
احیای انرژی ترمزی در سیستمهای حملونقل ریلی الکتریکی شهری میتواند انرژی مصرفی و هزینههای عملیاتی سیستم را کاهش دهد. در این مقاله، طراحی بهینۀ سیستم ذخیرهساز متحرک با حجم محدود برای سیستم حملونقل ریلی الکتریکی شهری ارائه شده است. از ابرخازن بهعنوان سیستم ذخیرهساز در این مقاله استفاده شده است. تابع هدف در این مطالعه، مجموع هزینۀ سالیانه شامل هزینۀ انرژی مصرفی و هزینۀ استهلاک ابرخازن در یک سال است. طراحی بهینه با توجه به پنج سناریوی ترافیکی (با تعداد مسافر و سرفاصلۀ متفاوت) انجام شده است. تعیین بهینۀ ظرفیت سیستم ذخیرهساز میتواند هزینۀ خرید ذخیرهساز و هزینۀ انرژی مصرفی را کاهش دهد درحالیکه وضعیت نوسانات ولتاژ سیستم را نیز بهبود میدهد. نتایج شبیهسازی مؤثر بودن روش ارائهشده را تأیید میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سیستمهای حملونقل ریلی الکتریکی شهری، سیستم ذخیرهساز متحرک، ابرخازن، محدودیت حجم،
عنوان انگلیسی
âOptimal Design of Onboard Energy Storage Systems with Volume limitation for Urban Electrical Rail Transportation
چکیده انگلیسی مقاله
Train braking energy regeneration in the urban electrical rail transportation systems can reduce both energy consumption and operational cost of the system. In this paper, an optimal design of an onboard energy storage system (OESS) with a volume constraint is presented for urban electrical rail transportation systems (UERTS). The onboard super-capacitors are considered as the storage system. The objective function in this study is the total cost, including energy consumption and super-capacitor depreciation costs. The optimal design is executed considering five different traffic scenarios for daily metro headways and passengers. Determining the optimum capacity of the energy storage system minimizes the total cost of energy storage installation and energy cost while improving the voltage profile of the system. Simulation results confirm the effectiveness of the proposed optimization method.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سیستمهای حملونقل ریلی الکتریکی شهری, سیستم ذخیرهساز متحرک, ابرخازن, محدودیت حجم
نویسندگان مقاله
محمدرضا ذوالقدری |
دانشکده مهندسی برق- دانشگاه صنعتی شریف
عباس کمیجانی |
دانشکده مهندسی برق- دانشگاه صنعتی شریف
سالار آتشپر گرگری |
سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق
غلامرضا کبریایی طبری |
سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق
نشانی اینترنتی
https://energy.kashanu.ac.ir/article_113475_860c59f03fba307bec30a6d8047e54d5.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات