این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرآیند مدیریت و توسعه، جلد ۳۶، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی طراحی مدل آموزگردی در سازمان های دولتی
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: آموزگردی راهبردی است که می­تواند به سازمان­ها در زمینه تفاوت­های نسلی کمک کنند. از این­رو، هدف این پژوهش، طراحی مدل آموزگردی در سازمان­های دولتی است. طرح پژوهش/ روش‏شناسی/ رویکرد: روش انجام این پژوهش کیفی و با استفاده از رویکرد گلیزری نظریه داده­بنیاد انجام شده است. برای گردآوری داده­ها از ابزار مصاحبه نیمه­ساختارمند استفاده شد و بعد از مصاحبه با 19 نفر از خبرگان، اشباع نظری حاصل شد. داده­ها با استفاده از کدگذاری واقعی (کدگذاری باز و انتخابی) و کدگذاری نظری تحلیل شدند. یافته‌ها: یافته­ ها نشان داد که آموزگردی به ­عنوان مقوله محوری، سیستم مدیریتی حمایتی، مدیریت منابع انسانی توانمندساز، ساختار سازمانی پویا، فرهنگ یادگیرنده، ویژگی­ها فردی و شخصیت مناسب آموزگردی، مهارت بین فردی، فرهنگ حمایتی جامعه به­ عنوان زمینه و شکل­ گیری نگرش مثبت به سازمان، توسعه توان حرفه­ای و رهبری، بهبود عملکرد شغلی، شکل­ گیری جو مشارکتی و بهبود عملکرد سازمانی به­ عنوان پیامد شناسایی شدند. ارزش/ اصالت پژوهش:. پژوهش حاضر توانسته است مدلی جامع برای پیاده ­سازی آموزگردی در سازمان­های دولتی ارائه نماید. پیشنهادهای اجرایی/ پژوهشی: بر اساس مدل ارائه شده به مدیران توصیه می­شود که به آموزگردی و زمینه ­های تحقق آن جهت کاهش شکاف نسلی در سازمان­های دولتی توجه داشته باشند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تفاوت نسلی، آموزگردی، سازمان­های دولتی، نظریه داده بنیاد کلاسیک

عنوان انگلیسی A Model of Mentern for Public Organizations
چکیده انگلیسی مقاله Purpose: Mentern is a strategy that can help organizations in the field of generational differences. Therefore, for this purpose, the end of this study is to design a model of Mentern in public organizations. Methodology: This research was conducted using the Glacerian Grounded theory. Semi-structured interview was used to collect data, and after interviewing 19 experts, theoretical saturation was obtained. The data using actual coding (open and selective coding) and theoretical coding were analyzed. Finding: The findings showed that mentoring as a core category, supportive management system, empowering human resource management, dynamic organizational structure, learning culture, suitable individual characteristics and personality of mentoring, interpersonal skills, supportive culture of society as a context and the formation of a positive attitude towards the organization, development of professional and leadership abilities, improvement of job performance, formation of cooperative climate and improvement of organizational performance were identified as outcomes. Originality/ Value: The present research has been able to provide a comprehensive model for the implementation of the mentern in public organizations. Recommendations: According to the proposed model, it is recommended that managers consider mentern and the context of its realization in order to reduce the generation gap in public organizations.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Generational Differences, Mentern, Public Organizations, Classic Grounded Theory

نویسندگان مقاله یوسف وکیلی | yousef vakili
Department of Human Resource Management, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran
گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

اکبر حسن پور | akbar hassanpoor
Department of Human Resource Management, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran
گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

سعید جعفری نیا | Saeed Jafarinia
Department of Human Resource Management, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran
گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

عبدالصمد عزیزپور لیندی | Abdossamad Azizpour lindi
Human Resource Management, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran
مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://jmdp.ir/browse.php?a_code=A-10-5272-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات