این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تحقیقات اقتصادی
، جلد ۵۰، شماره ۳، صفحات ۷۵۱-۷۷۶
عنوان فارسی
قیمت گذاری بهینه پارکینگهای عمومی (مطالعه موردی مناطق ۱ و ۳ شهر اصفهان)
چکیده فارسی مقاله
قیمتگذاری بهینه پارکینگهای عمومی موجب اصلاح مدیریت پارکینگها میشود. این موضوع به روان و سبکشدن ترافیک و در نتیجه کاهش هزینههای شبکه حمل و نقل منجر میشود. در این مطالعه، شبکه حمل و نقلی با تعدادی مبدأ، مقصد و پارکینگ عمومی در نظر گرفته میشود. در این شبکه، رانندگانِ خودروهای شخصیـ با توجه به مدت زمان حرکت بین مبدأ و پارکینگ به صورت سواره؛ پارکینگ و مقصد به صورت پیاده؛ و هزینه (قیمت) پارکینگـ طوری رفتار میکنند که هزینهها کمتر شود. از طرفی، مدیران شهر در پی کمکردن هزینههای شبکه حمل و نقلاند. در این شرایط، تابعِ هدف کمکردن هزینه شبکه با درنظرگرفتن (قید) رفتار تعادلی رانندگان خودروهای شخصی است؛ در نتیجه، قیمتهای بهینه برای هر پارکینگ بهدست میآید. در این مطالعه، مدلسازی برای مناطق مرکزی شهر اصفهان با 6 مبدأ، 5 مقصد و 18 پارکینگ عمومی انجام یافت. بر اساس نتایجِ مدلسازی، محدوده قیمتها از 1000 تا 10000 ریال بهدست آمد؛ بیشترین قیمت مربوط به پارکینگ فرشادی است. همچنین، تعیین مقدار بهینه فضای اشغالی هر پارکینگ و تعیین الگوی بهینه جریان جستجوی جای پارک از دیگر نتایج این پژوهش است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اصفهان، پارکینگ، شبکه حمل و نقل، قیمت گذاری بهینه،
عنوان انگلیسی
Optimal Pricing of Public Parking (Case Study Zone 1 and 3 of Isfahan City)
چکیده انگلیسی مقاله
Optimal pricing of public parking can improve parking management. This leads to traffic flow, thereby reduces the cost of transportation network. In this paper, the transportation network with some origins, destinations, and public parking was considered. In the network, private cars drivers depending on travel time between origin and parking (driving time), travel time between parking and destination (walking time) and parking (price) cost, behave in a way to minimize the costs. The objective function is minimizing the network cost with regard to the equilibrium behavior of private vehicle drivers. As a result, optimalprices for each parking is determined. Modeling for the central region of Isfahan with 6 origins, 5 destinations and 18 public parking were conducted. Based on the results of modeling, Prices range from 1,000 to 10,000 rails was obtained that Farshadi Parking has the highest price. The next results of this study is determining the parking optimal amount and determining the parking optimal flow.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بابک صفاری |
استادیار گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
رضا نصراصفهانی | nasr esfahani
استادیار گروه اقتصاد شهری دانشگاه هنر اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه هنر اصفهان (Art university of isfahan)
عیسی مردای |
دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد شهری دانشگاه هنر اصفهان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه هنر اصفهان (Art university of isfahan)
نشانی اینترنتی
http://jte.ut.ac.ir/article_55811_745afd8473e3cd8bcf11589adbce1e0a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/689/article-689-272790.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات