این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تحقیقات اقتصادی
، جلد ۴۷، شماره ۴، صفحات ۱-۱۸
عنوان فارسی
برآورد اثرهای اقتصادی شبکهای سیستم تلفن همراه اول در تهران
چکیده فارسی مقاله
در ادبیات اقتصادی، اثرات شبکهای به مفهوم افزایش در ارزش مصرفی یک کالا میباشد و این اثرات زمانی که تعداد زیادی از مصرفکنندگان از آن کالا استفاده کنند بهوجود میآید. مثالهای مربوط به کالاهای با اثرات شبکهای، شامل شبکهی ارتباطات یا محصولات نرم افزاری میباشند. این مطالعه، نقش اثرات شبکهای در انتخاب اپراتور تلفن همراه برای مصرف کننده در تهران را نشان میدهد. سه دستهی اطلاعات در این تحلیل تجربی استفاده شده است: اطلاعات در زمینهی میزان واقعی تماسهای درون شبکهای و تماسهای بیرون شبکهای، اطلاعات در مورد میزان انتظاری تماسهای درون شبکهای و تماسهای بیرون شبکهای با استفاده از سهم بازاری هر اپراتور و قیمت تماسهای درون شبکهای و بیرون شبکهای. در این مقاله، مدلی تخمین زده میشود که نقش اثرات شبکهای را نشان میدهد. برای این منظور از روش دادههای تابلویی در یک دورهی دو ماهه با تعداد 37 مشترک و با مراجعه به ریز مکالمات آنها استفاده شده است. نتایج نشان میدهد که میزان تماسهای بیرون شبکهای، زمانی که مبلغ اضافهای برای آنها مطالبه میشود، کاهش مییابد و در غیاب تفاوت قیمتی بین تماسهای درون شبکهای و بیرون شبکهای، اثرشبکهای خالص وجود ندارد. طبقهبندیJEL : D85, L14
کلیدواژههای فارسی مقاله
اثرات خارجی شبکهای، تهران، سیستم تلفن همراه اول، شبکه،
عنوان انگلیسی
Estimating Network Economic Effects in Mobile Telecommunications: A Case Study for Hamrah Aval in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
Network effects, increase in the value of consuming a product if many other consumers use the same product, is a feature of many markets of high-technology products. Frequently cited examples of products exhibiting network effects are telecommunication or software products. This research explores the role of network effects in the consumer´s choice of mobile operator in Tehran. For our empirical analysis, we use three sources of data: the real volume of on-net calls and the real volume of off-net calls; expected volume of on-net calls and the expected volume of off-net calls by the market share of each operator; and the prices of off-net and on-net calls. We estimate a model that illustrates the role of network effects. The results show that the proportion of off-net calls reduces as mobile operators charge a premium for off-net calls. In addition, in the absence of any price differences between on-net and off-net calls, the net network effect is not recognized. JEL Classification: L14, D85
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
اسفندیار جهانگرد |
استادیار دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مرضیه رضایی |
کارشناس ارشد بانک پاسارگاد
سازمان اصلی تایید شده
: بانک پاسارگاد
نشانی اینترنتی
http://jte.ut.ac.ir/article_30190_77fb2e04fa732f484816f3927bcdde29.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/689/article-689-272892.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات