این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تحقیقات اقتصادی، جلد ۴۵، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر ارزش افزوده‌ی کارگاه‌های صنعتی ایران با ده نفر کار کن و بیش‎تر
چکیده فارسی مقاله ارزش افزوده، یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد واحدهای اقتصادی است. آمارهای مربوط به شاخص‌های مختلف اقتصادی کارگاه‌های صنعتی استان‌های کشور به همراه ارزش افزوده‌ی آن‎ها، هر سال در قالب طرح «آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی» توسط مرکز آمار ایران جمع‌آوری می‌شود. مطالعه‌ی حاضر با استفاده از یکی از جدیدترین روش‌های انتخاب متغیر، باعنوان تابع تاوان SCAD، در پی یافتن مهم‎ترین عوامل مؤثر بر ارزش افزوده‌ی کارگاه‌های مذکور است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که در بازه‌ی زمانی 1376 تا 1385، میزان تحصیلات نیروی کار، نوع مدیریت کارگاه‌ها، پرداختی بابت خدمات حسابرسی، هزینه‌ی تحقیقات، هزینه‌ی تبلیغات و ارزش زمین، به‎ترتیب در بالاترین درجه‌ی اهمیت برای ایجاد ارزش افزوده‌ی کارگاه‌های صنعتی قرار دارند. طبقه‎بندی JEL : C13 و C23
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Factors Affecting Value Added of Iranian Industrial Workshops with Ten or More Workers
چکیده انگلیسی مقاله Value added is a criterion for evaluating the performance of economic units. Statistics related to various economic indicators of industrial workshops located in Iranian provinces with their value added are annually obtained by Statistical Centre of Iran via “Industrial Workshops Survey” program. This study is going to find the most important factors affecting the value added of the workshops, by using one of the newest methods for variable selection, called SCAD penalty function. The results show that from 1997 to 2006, the amount of labour education, type of workshops management, audit fee, research and propaganda cost, and land value are of the highest important for producing value added of the industrial workshops. JEL classification: C13, C23
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید محمدابراهیم حسینی نسب | mohammad ebrahim
استادیار آمار، دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

هادی موقری |
کارشناس ارشد آمار، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

مهدی باسخا |
دانشجوی دکتری، دانشگاه تربیت مدرس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://jte.ut.ac.ir/article_21369_3e13fc9487c492515f50ebe9bd2780dc.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/689/article-689-272985.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات