این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
تحقیقات اقتصادی
، جلد ۴۳، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
بررسی رابطه بین بازارگرایی و عملکرد بانکهای تجاری ایران
چکیده فارسی مقاله
مطالعات نظری حاکی از اثر بازارگرایی بر عملکرد بانکهای تجاریاند. در تحقیق حاضر بازارگرایی بانکهای تجاری کشور بهعنوان یک عامل مؤثر مورد توجه قرار گرفته و رابطه بین بازارگرایی و عملکرد بانکهای تجاری بررسی شده است. در این تحقیق، مدلی مفهومی ترسیم شده است که نشاندهنده ارتباط مستقیم و غیرمستقیم (بهواسطه ایجاد ارزش) بین بازارگرایی و عملکرد بانکهای تجاری است. از خبرگان بانکی درباره مدل نظرسنجی شده و اصلاحات مورد نظر آنها در مدل نهایی ایجاد شده است. بدین منظور، نظرات 50 نفر از خبرگان دریافت و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. پرسشنامه نظرسنجی از خبرگان به دو صورت سؤالات باز و بسته طراحی شد. بهمنظور تحلیل دادههای سؤال باز، از روش تحلیل محتوا (تکنیک آنتروپی شانون) و برای تحلیل دادههای سؤالات بسته از آزمونهای دو جملهای و رتبهبندی فریدمن استفاده شد. یافتهها نشان میدهند که از نظر خبرگان کلیت مدل و روابط بین بازارگرایی و عملکرد بانکهای تجاری کشور با برخی اصلاحات مورد تأیید میباشد. همچنین تمامی مؤلفههای مدل بهطور مستقل حائز اهمیت هستند. عوامل اصلی مدل تحقیق (شامل بازارگرایی، ایجاد ارزش و عملکرد)، از اهمیت یکسانی برخوردارند. اهمیت نسبی مؤلفههای مربوط به عوامل سه گانه یکسان نیستند. طبقهبندی JEL: M21 و M31
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A Survey on the Relationship between Market Orientation and Performance of Iran Commercial Banks
چکیده انگلیسی مقاله
In this study market orientation of Iran commercial banks has been considered as an effective factor on banks' performance and the relationship between them has been surveyed. Accordingly a conceptual model has been developed that shows both direct and indirect (through value creation) relationship. The developed conceptual model has been evaluated by bank and marketing experts in the frame of a questionnaire. Then the model has been corrected as a final model based on their comments. The population of surveyed experts was 50. The questionnaire contained 2 main questions (1 open and the other closed). In order to analyze the data gathered from open questions, the content analysis method was applied. Binomial and Friedman Ranking tests were used for analyzing the data gathered from closed question. Results show that based on experts' idea the totality of the model and the relationship between the model's factors is confirmed with some corrections. And also it is concluded that all factors and their elements are considered important but the degree of importance of elements are not equal. JEL classification: M21, M31
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی دیواندری |
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سیدرضا سید جوادین | seyed reza seyed
دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد نهاوندیان |
عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
سازمان اصلی تایید شده
: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
هاشم آقازاده |
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jte.ut.ac.ir/article_27201_676a6b385e675b6ed4b375e90fc3bec4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/689/article-689-273074.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات