این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۸۵-۱۰۱
عنوان فارسی
مطالعه عددی تاثیر استفاده از ریزسوراخها برای انژکتور موتور دیزل سواری روی خصوصیات افشانه سوخت
چکیده فارسی مقاله
مصرف و آلایندگی کم موتورهای دیزل، امروزه، آنها را برای کاربرد خودروهای سواری مناسب کرده است و مفاهیم مختلفی برای بهبود شکل گیری مخلوط، که نقش مهمی در بهبود بازده احتراق و کاهش مصرف سوخت دارد، ارائه شده است. یکی از این مفاهیم استفاده از ریزسوراخ های گروهی است. در صورت استفاده از ریزسوراخ ها برای انژکتور موتور دیزل، مشخصه های قطره سازی سوخت بسیار بهبود خواهد یافت که از این حیث تأثیر بسزایی در بالابردن کیفیت مخلوط سوخت و هوای تشکیل شده خواهد داشت و به تبع آن، آلایندگی ایجادشده نیز به مقدار زیادی کاهش خواهد یافت. در این تحقیق نیز، تأثیر استفاده از این نوع سوراخ ها برای نازل انژکتور موتور دیزل به روش عددی و با استفاده از نرم افزار AVL fire مطالعه شده است. برای شبیه سازی، ابتدا الگوهای مربوط به شبیه سازی برخورد، ایجاد و گسترش ریزقطره ها و شرایط مرزی موجود در نرم افزار با استفاده از داده های تجربی کارهای مشابه صحه گذاری شده و سپس تأثیر افزایش زاویۀ بین ریزسوراخ ها در مشخصه های افشانه نظیر عمق نفوذ، قطر متوسط قطرات و مقدار جرم تبخیرشده در دو نوع چیدمان سوراخ های یک صفحه ای (α) و دوصفحه ای (β) بررسی شده است. نتایج شبیه سازی ها نشان داد در افشانه با ریزسوراخ گروهی، با افزایش زاویۀ بین دو سوراخ، مقدار عمق نفوذ و جرم تبخیرشده افشانه افزایش و قطر ریزقطرات کاهش می یابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دیزل, انژکتور, ریزسوراخ گروهی, شبیه سازی عددی
عنوان انگلیسی
Numerical Investigation of using Micro-Hole Injector on Characteristics of Diesel FuelSpray of High Speed Diesel Engine
چکیده انگلیسی مقاله
Low exhaust emissions and fuel consumption, made diesel engines suitable for passenger car applications today and various concepts have been presented for mixture formation improvement that has very important influence on the combustion efficiency and fuel consumption. One of these concepts which is used recently is micro-hole group nozzle. Using of injector with micro hole nozzles, the atomization of fuel spray is improved and this leads to have better air fuel mixture and lower engine emissions. In the present research, effect of using this kind of injector nozzle holes has been studied numerically using AVL fire Software. For numerical simulation, spray break up and atomization models and problem boundary conditions have been validated using experimental results of similar works, then the effect of micro hole configuration and angle between holes on spray penetration, droplet size and vaporized mass were investigated for two configuration of α (one plane type) and β (two planes type). Results showed that for micro hole nozzle, increasing the angle between two holes would increase spray penetration and evaporated mass and decrease droplets Sauter mean diameter.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Diesel, Injector, Groupmicro hole, Numerical investigation
نویسندگان مقاله
علیرضا حاجی علی محمدی نویسنده مسیول | alireza haji ali mohammadi nevisandeh election
دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
داود فلاحی | davood fallahi
دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
سید مصطفی میرسلیم | seyed mostafa mirsalim
دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی امیرکبیر (Amirkabir university of technology)
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=238
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات