این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۱۰۳-۱۲۳
عنوان فارسی
مدلسازی و تحليل عملکرد يک چرخه هیبریدی موتور استرلینگ، توربین گاز و پیل سوختی جهت کاربرد در يک سيستم توليد همزمان
چکیده فارسی مقاله
در اين مقاله، عملکرد يک چرخه توربين گاز مجهز به پيل سوختي اکسید جامد و موتور استرلینگ از ديدگاه ترموديناميکي بررسي شده و برای تمام اجزای چرخه مورد نظر یک تحلیل ترمودینامیکی و برای پیل سوختی به کار رفته در آن، یک تحلیل الکتروشیمیایی و حرارتی مجزا انجام شده است. با مطالعه پارامتری سیستم هیبریدی تأثیر نسبت فشار کمپرسور، دمای گازهای ورودی به توربین، تعداد سل های پیل سوختی، نوع سیال مورد استفاده در موتور استرلینگ و سرعت زاویه ای موتور استرلینگ بر روی بازده و توان تولیدی سیستم هیبریدی بررسی می شود. براساس مقایسه انجام شده توان تولیدی سیستم پیشنهادی در حدود سه برابر توان توليدی چرخه ساده توربین گاز و 1/3 برابر توان توليدی سیستم هیبریدی توربین گاز و پیل سوختی است. نتايج به دست آمده نشان می دهد که بازده الکتريکی سیستم پیشنهادی در حدود 82 درصد بوده و اين در حالي است که بازده سیستم هیبریدی توربین گاز و پیل سوختی در حدود 50 درصد و چرخه ساده توربین گاز 30 درصد است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
PerformanceModeling and Analysis of Stirling Engine, Gas Turbine and Fuel Cell Hybrid Cycle for Application in a CHP System
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, performance of agas turbine cycle equipped with a solid oxide fuel cell and Stirling engine is discussed from thermodynamic viewpoint. A thermodynamic analysis is performed for all components of the cycle, and a separate electrochemical and thermal analysis is conducted for the utilized fuel cells.With parametric study of the hybrid system, the influences of compressor pressure ratio, turbine inlet gas temperature, the number of cells, the type of fluid used in the Stirling engine, andthe angular velocity of the Stirling engine on efficiency and power of the hybrid system are investigated.Based on the presented comparison, generated power of the proposed system is about three times larger than the simple gas turbine cycle and 1.3 times larger than the power produced by a hybrid gas turbine and fuel cell system.The obtained results show that the electrical efficiency of the proposed system is about 82 percent, while the fuel cell and gas turbine hybrid system and simple gas turbine cycle efficiencies are about 50 percent and 30 percent, respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جاماسب پیرکندی نویسنده مسیول | jamasb pirkandi nevisandeh election
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)
مهران نصرت الهی | mehran nosrat elahi
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)
شهرام خداپرست | shahram khodaparast
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی مالک اشتر (Malek ashtar university of technology)
نشانی اینترنتی
http://jfnc.ir/en/ManuscriptDetail?mid=247
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Research Paper
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات