این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۶۰۵-۶۱۴
عنوان فارسی
مدلسازی ریسک و ایمنی عبور دانش آموزان در مدارس حاشیه راه
چکیده فارسی مقاله
عابرینپیاده (بهویژه) در کشورهای در حال رشد، یکی از آسیبپذیرترین گروههای فعال در ترافیک را تشکیل میدهند. در بین این گروه، کودکان به علل مختلف شرایط بسیار وخیمتری دارند. در کشور ایران بدلیل وجود مدارس در حاشیه راه ها این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این تحقیق ابتدا شرایط عبور از عرض خیابان در یک مدرسه داخل شهری درکناره خیابان بوسیله ویدیوگرافی مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل از جنبه های تعارض قرارگرفته، سپس با استفاده از تکنیک های ریاضی با استفاده از متغیرهای استخراج شده مدلسازی تعارض و ریسک ایمنی عبور پرداخته شده است. در همین راستا ارزیابی های آماری عبور دانشآموزان از عرض خیابان نیز مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که 10 متغیر نظیر اندازه ی گروه عبور، سرعت نزدیک شدن، زمان انتظار قبل از عبور، زمان توقف و انتظار روی خط، متوسط زمان عبور، سرعت متوسط عبور، ، توجه به وسایل نقلیه نزدیک شونده، عقب برگشتن از مسیر، نحوه عبور، حاشیه ی ایمنی و نوع وسیله ی نقلیه بر ایمنی دانشآموزان مؤثر بوده که در این میان توجه به وسیله نقلیه در حال عبور از همه بیشتر و زمان انتظار پیش از عبور از هر خط کمترین تاثیر را در تصمیمگیری های عبور از عرض خیابان داشته اند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ایمنی، مدارس، عابرین پیاده، تعارض، ریسک تصادفات،
عنوان انگلیسی
Risk Analyzing and Safety Modeling for Students Crossing the Street at Roadside Schools
چکیده انگلیسی مقاله
Pedestrians especially in the developing countries are the most vulnerable groups in the traffic classifications. Among these group children for various reasons has a very serious condition. This topic has particular importance in Iran because of existence of roadside schools. In this study, at first the aspects of the conflict of crossing the street at an intercity roadside school are analyzed, by using videography. Then, using mathematical modeling and data mining from study variables and using statistical data from Students crossing the street, the conflict modeling and security risk modeling is completed. The results shows that 10 variables such as; The size of the passing group, the approaching speed, waiting time before crossing, stopping and waiting time on line, average passing time, average passing speed, give attention to the approaching vehicles, coming back from the path, how to cross, the marginal safety of roadside and vehicle type, affects on the students safety. Among these results, give attention to the approaching vehicles and waiting time before crossing, respectively has the most and the least effects on student choice of crossing.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرشید رضا حقیقی | farshid reza
استاد یار دانشکده راه و ترابری دانشگاه بابل
محمد غلام نژاد |
کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی، بابل، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (Babol noshirvani university of technology)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_15933_190a0bb1d70b4d85164e5416a79a3658.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-273922.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات