این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۶۴۱-۶۵۲
عنوان فارسی
بررسی اثر افزودنی نانورس بر رفتار خستگی مخلوطهای آسفالتی از طریق تحلیل ضریب آسیب معادل
چکیده فارسی مقاله
خستگی ناشی از بارگذاری تکراری ترافیک، به عنوان یکی از حالتهای اصلی خرابی در روسازیهای آسفالتی در نظر گرفته میشود. افزودن نانو رس به قیر، به دلیل سطح تماس فوقالعاده بالای مواد نانو، باعث افزایش ویسکوزیته قیر و کاهش شیار شدگی آسفالت میگردد، از این رو در این تحقیق سعی شده است که با استفاده از دو نوع نانو رس مونت موریلونیت اثر نانو رس بر رفتار خستگی مخلوطهای آسفالتی در دماهای میانی و پائین بررسی شود. بدین منظور نمونه هائی با درصد افزودنی 6،4،2 درصد با استفاده از دستگاه آلتراسونیک به قیر 70-60 مصرفی اضافه گردید و آزمایشهای مدول برجهندگی و تیرچه خمشی چهار نقطهای در دو دمای 5 و 25 درجه سانتیگراد بر روی مخلوطهای ساخته شده صورت پذیرفت. نتایج حاکی از افزایش مدول برجهندگی به ازای افزایش درصد نانورس در قیر در هر دو دمای انجام آزمایش است. عمر خستگی و انرژی تلف شدهی آزمایش تیرچه خمشی در دمای 25 درجه سانتیگراد افزایش مییابد درحالی که در دمای پائین کاهش پیدا کرده است. با توجه به ضریب آسیب محاسبه شده در آزمایش تیر خستگی، استفاده از افزودنی نانورس به طور متوسط سبب کاهش 15% ضریب آسیب در دماهای متوسط گردیده و برای بیش از 2% افزودنی تغییرات محسوسی در ضریب آسیب مشاهده نگردیده است. در دمای پائین، عملکرد ضعیف این افزودنی باعث افزایش 30% ضریب آسیب میگردد بنابراین، استفاده از این افزودنی در مناطق سردسیر به هیچ عنوان توصیه نمیشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigation of Nanoclay Effect on Fatigue Behavior of Hot Mix Asphalt (HMA) by damage ratio method
چکیده انگلیسی مقاله
Damage of flexible pavement due to cracking and rutting occurs. among these mechanisms, a lot of fatigue crack can be seen in asphalt surface, so many research has been done to improve the fatigue life of asphalt mixtures. The use of different materials in improving the behavior of bitumen characteristics is able to increase the life of asphalt pavement. Today, polymeric nanocomposites are one of the most popular of materials discovered recently and it can successfully improve properties if polymer is modified with small amount of nanomaterial on condition that the nanoparticle is dispersed at nanoscopic level. The tests on asphalt mixture modified by cloisite indicates that nanoclay modification can improve mechanical behavior properties of mixture, such as creep, indirect tensile strength. However, it has not mitigated the fatigue problem and hence, more research is required before it can be utilized on a large scale. In this paper, two types of montmorillonite nanoclay were used: Cloisite 15-A and Cloisite 30-B. For this purpose, control, 2, 4 and 6% of nanoclay mixtures were prepared. Then the fatigue behavior and resilient modulus test at medium and low temperature were evaluated. Four-point bending beam fatigue testing has been used for beam specimens under 10Hz loading frequency and test temperaturesbased on AASHTO T321 standard. Fatigue life, bending stiffness, dissipated energy and damage ratio were calculated using beam fatigue test results. At the end, it is concluded that both additive have great influence on improving fatigue behavior of asphalt mixtures at 25°C. In contrast, nanoclays don’t seem to have a beneficial effect on fatigue behavior at low temperature. Due to extremely high specific surface of nanomaterials, bitumen viscosity goes up and fatigue life will significantly improve. While at low temperatures, because of bitumen plastomer properties, we encounter with cracks problem and reduce in fatigue life.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمود عامری |
دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
مصطفی وامق |
دانشگاه علم و صنعت ایران - دانشکده مهندسی عمران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
حامد روح الامینی |
دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
کیوان بمانا |
دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_15947_22d1eb931ce2e44f20f64717532f8e9d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-273925.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات