این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی عمران امیرکبیر، جلد ۴۷، شماره ۱، صفحات ۱۳-۲۵

عنوان فارسی یافتن کوتاه‌ترین مسیر فازی با تلفیق داده‌های گذشته و لحظه‌ای ترافیک
چکیده فارسی مقاله مسیریابی فقط بر اساس داده های ترافیک گذشته همواره نتیجه بخش نیست. چون به دلیل وقوع تصادفات، تعمیرات خیابان ها و غیره ، گاهی تغییرات شدیدی در حجم ترافیک خیابان ها پیش می آید. از سویی دیگر مسیریابی فقط بر اساس داده های لحظه ای ترافیک مناسب نیست، زیرا در مورد یال های نزدیک می توان به داده های لحظه ای اعتماد نمود، ولی در مورد یال های دورتر داده های لحظه ای اعتبار خود را به تدریج از دست می دهند، چون تا به آنها برسیم وضعیت ترافیک تغییر کرده است. هدف این تحقیق ارائه روشی جدید برای مسیریابی بر اساس ترکیب فازی داده های گذشته و لحظه ای است. در این روش، مبنای مسیریابی در حالت عادی داده های گذشته است. در صورت وقوع حادثه ای خاص در یکی از یال های شبکه، در فاصله ای مناسب و قبل از رسیدن به محدوده حادثه، با توجه به محل وقوع حادثه مجدداً مسیریابی انجام می شود. وزنی که به یال های شبکه اختصاص می یابد بر اساس ترکیبی فازی از داده های گذشته و لحظه ای محاسبه می شود و از یک مدل استنتاج فازی برای محاسبه وزن های اختصاصی به داده های لحظه ای و گذشته استفاده میذ گردد. این وزن ها متغیر بوده و تابع فاصله یال موردنظر از محل فعلی خودرو در لحظه تصمیم گیری هستند. نتایج نشان می دهند که روش پیشنهادی ترکیب داده های لحظه ای با داده های گذشته باعث می‌شود در صورت بروز حادثه، مسیر تعیین شده نه تنها از موقعیت یال حادثه دیده بلکه از یال‌های منتهی به آن نیز دور شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Finding Fuzzy Shortest Path by Integrating historical and Real-time Traffic Data
چکیده انگلیسی مقاله Because of the happenings such as accidents and road repairs, the traffic level of some links of the network can strongly be changed. Therefore, routing on the basis of merely historical traffic data is not always useful. On the other hand, routing based on real-time data is not adequate either. The reason is that the real-time data regarding near links can be trusted. However, this is not the case for the distant links; since their present traffic will certainly be changed before the vehicle gets there. The main goal of this research is to propose a new method of routing based on fuzzy integration of historical and real-time traffic data. In this method, the basis of routing for normal situations is the historical data. In case of an accident in the network, before getting to the vicinity of the accident, the shortest path will be recalculated. The weights allocated to the links are calculated based on the integration of historical and real-time traffic data, using a fuzzy inference system. These weights are variable and are a function of the distance between the present location of the vehicle and the accident location. The results of the research show that, using this method, in the case of accidents, the calculated path is clearly deviated from the location of the accident.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله احید نعیمی |


محمد سعدی مسگری | m s mesgari


حمید مطیعیان |



نشانی اینترنتی http://ceej.aut.ac.ir/article_469_00f7e718ad95133b30e6498081fb59e4.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1243/article-1243-273977.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات