این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مهندسی عمران امیرکبیر
، جلد ۴۷، شماره ۱، صفحات ۷۹-۹۷
عنوان فارسی
برآورد نرخ بهرهوری متغیر نیروی انسانی در پروژههای خطی- تکراری با استفاده از تئوری مجموعههای فازی و بررسی تأثیر آن در برنامه زمانبندی
چکیده فارسی مقاله
پروژه های خطی تکراری پروژه هایی هستند که در آنها دسته ای از فعالیت ها در واحدها یا بخش های مختلف پروژه تکرار می شوند. به دلیل ماهیت این پروژه ها و اهمیت مسائلی مانند پیوستگی کار منابع، نرخ بهره وری متغیر پرسنل و تاثیر یادگیری بر کارایی نیروی انسانی، برنامه زمان بندی آنها بسیار همیت دارد که با روشهای معمول نمیتوان آن را بهینه نمود. در تحقیقات پیشین، بر مسأله یادگیری پرسنل تاکید بسیاری گردیده اما کمتر به این مورد پرداخته شده است. در این پژوهش، روشی برای مدل سازی نرخیادگیری و لحاظ نمودن آن در محاسبات روش خط تعادل ارائه گردید. شایان ذکر است که در روش پیشنهادی از تئوری مجموعه های فازی برای تعیین نرخیادگیری استفاده شده است. پس از محاسبه نرخیادگیری، از آن برای محاسبه مقدار نفر- ساعت مورد نیاز، نرخبهره وری متغیر منابع انسانی و مدت زمان مورد انتظار برای اجرای فعالیت ها در هر واحد از پروژه استفاده می گردد.براساس نتایج بدست آمده، معلوم شد که یادگیری حاصل از تکرار، منجر به کاهش زمان و هزینه اجرای پروژه می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Estimating of Personnel’s Variable Productivity Rate Using Fuzzy Sets Theory in Linear-Repetitive Projects and investigating its effect on the Schedule
چکیده انگلیسی مقاله
Linear-repetitive projects are in which one or more group of activities repeat in different parts of project. Because of their special nature and importance of factors such as resource work continuity, personnel’s variable productivity rate and effect of learning curve on efficiency of human resources, these projects scheduling is very particular and traditional methods cannot achieve optimum results herein. Personnel’s learning phenomenon has been underline in past researches but they have less set to this matter. In present study, an approach for modeling learning rate and considering it in line of balance technique was processed. For this end, fuzzy sets theory has been apply here. After calculating the learning rate, it has been use for estimating amount of required worker-hours, variable productivity rate of labor and expected duration of activities in each unit of project. Based on outputs, it was obvious that effect of learning due to repetition results in reduction of total project duration and scrounging in its total cost.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسین رضایی |
پریسا قبادی |
احد نظری |
نشانی اینترنتی
http://ceej.aut.ac.ir/article_474_5a0dd6025ee2807b2ea72788dabeddd3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1243/article-1243-273982.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات