این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی عمران امیرکبیر، جلد ۴۵، شماره ۲، صفحات ۹۷-۱۰۴

عنوان فارسی پهنه بندی خطر سقوط سنگ در دامنه های مشرف به مسیر خط راه آهن لرستان با استفاده از GIS
چکیده فارسی مقاله بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری های ملی و زیر بنایی مربوط به فعالیت های عمرانی در طبیعت می باشد. این سرمایه ها باید با اطمینان کافی و انتخاب شده به مصرف برسند تا متضمن بقا و دوام منافع حیاتی باشند. در این پژوهش پس از برداشت اطلاعات مختلف زاویه شیب، لیتولوژی، طول گسل، طول رودخانه و راه، بارندگی، زمینلرزه و پوشش گیاهی در نقشه سلول بندی شده در محیط سیستم اطلاعات جغرافیایی پردازش صورت گرفته و در نهایت نقشه پهنه­بندی خطر رانش زمین در مسیر راه آهن دورود- اندیمشک ارائه گردیده است. برای تهیه نقشه پهنه­بندی از روش مورا و وارسون و برای اعتبارسنجی این روش از AHP استفاده شده است. زاویه شیب از نقشه رقومی ارتفاعی منطقه بدست می­آید، برای بدست آوردن نقشه رقومی ارتفاعی از نقشه توپوگرافی 1:25000 منطقه استفاده شده است. برای تهیه لیتولوژی منطقه از نقشه­های زمین­شناسی 1:100000 منطقه استفاده شده است. طول گسل، طول راه و رودخانه و پوشش گیاهی از تصاویر ماهواره­ای لندست بدست آمده است. بارندگی و زمینلرزه نیز به ترتیب از داده­های سازمان هواشناسی کشور و موسسه ژئوفیزیک تهران استفاده گردیده است. در پایان نقاط اصلی حادثه­خیز معرفی شده اند
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Rock Fall Zonation Map of Doroud– Andimeshk Railway Track Using GIS
چکیده انگلیسی مقاله Significant proportion of national and infrastructure investment devotes to construction activities in nature. These investment must be selected with sufficient confidence to ensure survival and duration of vital interest. In this study after collecting information including slope angle, lithology, fault's length, River's length, Road's length Rainfall, earthquake and vegetation in packed cell map is processed in Geographical Information System( GIS) . finally landslide hazard zonation in Doroud-Andimeshk railway is presented. Zonation map of the area is prepared using Moora-Varson method and is validated using AHP method. Slope angle is obtained from digital elevation map of the area.1/250000 topography map is used to obtain digital elevation map. Lithology map is prepared using 1/100000 geological map. Fault's length, Road's length, river's length and vegetation are obtained from Landsat satellite map. Rainfal and earthquake data are obtained from Meteorology center and Geophysical Institute of Tehran. At the end, the area with high risk of rockfall was introduced.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین حسنی |


محمدرضا قلی نژاد | mohammad reza


سیاوش تهرانی مقدس | tehrani moghadas



نشانی اینترنتی http://ceej.aut.ac.ir/article_314_0da5adcb4644010e3e2ae479648d1370.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1243/article-1243-274026.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات