این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
پژوهش های مشاوره
، جلد ۲۲، شماره ۸۶، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مقایسه اثربخشی بسته آموزشی پیشگیری از اهمالکاری تحصیلی و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر انگیزه تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان اهمالکار
چکیده فارسی مقاله
هدف: اهمالکاری تحصیلی از جملات مسائل مطرح در حیطه آموزش است که نه تنها آینده تحصیلی دانش آموزان را از ابعادگوناگون تحت تأثیر قرارمیدهد بلکه سرنوشت آنها را درحیطه های گوناگون تعیین خواهدکرد.لذا پژوهش حاضر با هدف تدوین بسته آموزشی پیشگیری از اهمالکاری تحصیلی ومقایسه تأثیر آن با درمان مبتنی برپذیرش وتعهد ((ACT بر انگیزه تحصیلی وعملکردتحصیلی دانش آموزان اهمالکار انجام شد. روش:این پژوهش یک طرح تجربی(پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل) با کارآزمایی بالینی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه مبتلابه اهمالکاری تحصیلی در شهر اصفهان میباشد.نمونه پژوهش شامل 15نفر گروه آموزشی پیشگیری از اهمالکاری تحصیلی و15نفر گروه درمانی ACT و15نفر گروه کنترل بود.ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه جمعیت شناختی،مقیاس ارزیابی اهمالکاری تحصیلی، پرسشنامه انگیزش تحصیلی وپرسشنامه عملکردتحصیلی ETP،بسته آموزشی پیشگیری از اهمالکاری تحصیلی وبسته درمان ACT بود.به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر استفاده شد.نتایج: یافته ها نشان داد بسته آموزشی پیشگیری از اهمالکاری تحصیلی در مقایسه با درمان ACT برانگیزه تحصیلی وعملکردتحصیلی دانش آموزان اهمالکار تأثیر بیشتری دارد. نتیجه گیری: به دست اندرکاران امر در حوزه آموزش و پرورش دانش آموزان پیشنهاد میشود از بسته آموزشی پیشگیری از اهمالکاری تحصیلی به منظور رفع مشکلات تحصیلی دانش آموزان به خصوص بهبود انگیزه تحصیلی وعملکردتحصیلی استفاده نمایند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اهمالکاری تحصیلی، بسته آموزشی پیشگیری از اهمالکاری تحصیلی، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، انگیزه تحصیلی، عملکرد تحصیلی
عنوان انگلیسی
Comparison of the effectiveness of the educational package for the prevention of academic procrastination and treatment based on acceptance and commitment on academic motivation and academic performance of procrastinating students
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: Academic procrastination is one of the sentences related to the subject of life education that students will not study only in the future, if they are affected, if their destiny continues, if the variety forces you. Therefore, the present study aims to develop advanced packaging for the prevention of academic needs and compare it with treatment with acceptance and commitment (ACT) motivates students to succeed in this method. Method: This research is an experimental design (With clinical trial test) with clinical trial.The medical community includes other high school students.There is a case of academic neglect in the city of Isfahan.The research sample includes 15 people in the department of prevention of the importance of education and 15 people in the group of therapy. ACT and 15 members of the budget control group. The research instruments included demographic questionnaire, academic procrastination assessment scale, academic motivation questionnaire and ETP academic performance questionnaire, educational procrastination prevention package and ACT treatment package. In order to analyze the data, repeated measures analysis of variance was used. Results: Findings It was shown that the educational package for preventing academic procrastination has a greater effect on academic motivation and academic performance of procrastinating students compared to ACT treatment. Conclusion: Those involved in the field of student education are recommended to use the educational package to prevent academic procrastination in order to solve studentschr('39') academic problems, especially to improve academic motivation and academic performance.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
academic procrastination, academic procrastination prevention training package, acceptance and commitment therapy, academic motivation, academic performance
نویسندگان مقاله
حسین هدایت خوزانی | hossein hedayat khozani
Department of Psychology, Islamic Azad University, Isfahan Branch (Khorasgan), Isfahan, Iran.
گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران.
احمد عابدی | ahmad abedi
Department of Psychology and Education of Children with Special Needs, Faculty of Educational Sciences and Psychology, University of Isfahan, Isfahan, Iran
گروه روانشناسی و آموزش کودکان با نیازهای خاص، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
ایلناز سجادیان | illnaz sajjadian
Department of Psychology, Islamic Azad University, Isfahan Branch (Khorasgan), Isfahan, Iran.
گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران.
محمدرضا عابدی | mohammadreza abedi
Department of Counseling, Faculty of Educational Sciences and Psychology, University of Isfahan, Iran
گروه مشاوره، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
نشانی اینترنتی
http://irancounseling.ir/journal/browse.php?a_code=A-10-1821-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مشاوره مدرسه
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات