این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مهندسی عمران امیرکبیر
، جلد ۴۲، شماره ۳، صفحات ۵۵-۶۴
عنوان فارسی
آزمایش بارگذاری استاتیکی و دینامیکی پلها مطالعه موردی پل قلعهمرغی تهران
چکیده فارسی مقاله
به منظور بررسی عملکرد پلها و سلامتسنجی آنها از مدلسازی عددی، آزمایشهای بارگذاری میدانی و یا ترکیبی از هر دو روش استفاده میشود. با توجه به اعمال فرضیات و سادهسازی عوامل پیچیده حاکم بر رفتار واقعی پلها، روشهای مبتنی بر آزمایشهای میدانی میتوانند عملکرد واقعی سازه پلها را با کمترین مقادیر خطا و تقریب آشکار نمایند. در این مقاله نتایج آزمایش بارگذاری پل قلعه مرغی به منظور رفتارسنجی، عیبیابی و بررسی دلایل لرزش ساختمانهای اطراف ارائه شده است. در مطالعات عددی، مدل سازه در نرمافزارهای تحلیلی ساخته و تحت بارگذاریهای آییننامهای قرار گرفت. در ادامه رفتارسنجی پل با نصب بیش از یکصد حسگر و انجام آزمایشهای استاتیکی و دینامیکی اجرا گردید. نتایج بیانگر لرزش شدید پل و ارتعاش پیچشی آن در مود اول به جای ارتعاش خمشی میباشد که موجب ایجاد ارتعاشات ناخواسته در پل و ساختمانهای اطراف شده است. از طرفی به دلیل نزدیکی فرکانس ارتعاشی پل با ساختمانهای اطراف شاید پدیده تشدید رخ دهد. در انتها راهکارهایی برای کاهش ارتعاش پل و جلوگیری از ایجاد تشدید احتمالی در ساختمانهای اطراف ارائه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پل، آزمایش بارگذاری، ارتعاش، تغییرمکان، کرنش، شتاب، تشدید،
عنوان انگلیسی
Dynamic & Static Load Testing of Bridges, Case Study of Qale Morqi Bridge in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
Bridge performance and health monitoring can be obtained from numerical models, site load test or combination of both. Load test approach illustrates bridge behavior with minimum inaccuracy without taking into account the assumptions and simplified approaches of structure analysis. In this research, the structure of Qale Morqi bridge was investigated in order to identify the bridge performance and defects that cause vibration to be induced into surrounding buildings. Numerical models of bridge were made and bridge model was loaded according to bridge Design codes. Bridge was instrumented with more than a hundred sensors, and then loading was implemented in static and dynamic steps. It was observed that the bridge vibrates intensively and instead of bending pattern, the first mode shape was torsional. Due to proximity of bridge first mode with peripheral building first mode, resonance is probable. In conclusion, some strategies for decreasing bridge vibration or preventing resonance in peripheral building arepresented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فریدون رضایی |
سید مسعود نصر آزادانی | seyed masoud nasr azadani
سیامک رزاقی |
نشانی اینترنتی
http://ceej.aut.ac.ir/article_198_f91e1ec36ec98a6874e7a02a289b23dc.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1243/article-1243-274079.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات