این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی عمران امیرکبیر، جلد ۴۱، شماره ۲، صفحات ۱۱-۱۸

عنوان فارسی کاربرد اجزاء محدود، در بررسی واکنش های دینامیکی سازه شناور تحت اثر امواج دریا
چکیده فارسی مقاله تعیین واکنشها و عملکرد شناورها در مقابل امواج دریا، از مسائل مهمی است که در صنعت کشتی سازی مورد توجه قرار می­گیرد. از نظر اصول فیزیکی و دینامیکی سازه کشتی در امواج دریا بصورت یک تیر آزاد و بدون تکیه گاه بعنوان تیر ارتجاعی تحلیل می­گردد. حل معادلات دینامیکی مربوطه، معمولا وقت گیر و مشکل بوده بنابراین در بررسی رفتار این سازه ها، استفاده از تحلیلهای عددی با کاربرد نرمافزارهائی ویژه برای مدلسازی و انجام تحلیلهای دینامیکی شناورها متداول است. بدلیل هزینه زیاد نرمافزارهای مربوطه و عدم دسترسی بدانها، در این مقاله از نرمافزار المان محدود 5.5ANSYS بعنوان یک نرم افزار عمومی برای بررسی اثر عوامل مختلف بر یک شناور فرضی استفاده شده است. در این راستا پس از تحلیل مودال شناور با تغییر در مشخصات آن، مدلسازی و تحلیل سازه در شرائط مختلف محیطی صورت گرفته و پاسخهای دینامیکی آن تعیین و مورد تجزیه تحلیل قرار گرفته اند. یکی از واکنشهای مهم و موثر در طراحی کشتیها، لنگر خمشی مقطع عرضی بخش میانی سازه می باشد که در این مقاله در ازای تغییرات سرعت شناور، سختی مقطع، این واکنش همراه با برش مقاطع مختلف طولی مورد توجه بوده و مقطع بحرانی برش نیز تعیین گردیده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Using Finite Element in Investigation of Waves-Induced Dynamic Responses of a Floating Structure under Sea Waves
چکیده انگلیسی مقاله Determining the responses of floating structures the sea are the most important concerns in shipbuilding industry. In physical and dynamical principles a ship can be analyzed as a free elastic beam floating in sea without any supports. The analysis of corresponding dynamic equations are difficult and time-consuming, thus investigation on the behavior of floating structures can be done numerically using specific software. In this research, instead of using expensive specific software, ANSYS 5.5 as a typical finite element software is used for investigating the effect of various parameters on an assumed floating structure. In this way, after structural modal analysis, modeling and analysis of the structure with variation on its properties under different sea environment have been done and the responses are illustrated Amid-ship moment is one of the most important and effective parameters in ship design. In this paper, due to different ship speed and stiffness of cross section, amid-ship moment beside the shear force of various cross section along the ship are considered and the critical shear cross section is determined.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد علی لطف اللهی یقین | mohammad ali lotfollahi yaghin


مهدی رستگار |



نشانی اینترنتی http://ceej.aut.ac.ir/article_228_ca06fab60503b0a3033deb47ea7154fb.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1243/article-1243-274108.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات