این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مهندسی عمران امیرکبیر
، جلد ۴۱، شماره ۱، صفحات ۱۰۵-۱۱۳
عنوان فارسی
ارزیابی تغییر شکل دائم آسفالت متخلخل پلیمری
چکیده فارسی مقاله
پدیده آب لغزی(Hydroplaning)در مناطقی با میزان بارندگی زیاد، باعث کاهش ایمنی در راهها گردیده است. ایجاد یک لایه آسفالت متخلخل با فضای خالی بالای حدود درصد، میتواند آب را از روی راه دور و به صورت زهکش از جاده خارج نماید، از طرفی وجود این لایه میتواند عامل کاهش آلودگی صدا گردد. پائین بودن استحکام، پایداری، خصوصیات مکانیکی و بالا بودن میزان تغییر شکل دائمی، از محدودیتهای استفاده از آسفالت متخلخل بشمار میآید .در این پژوهش تأثیر پلیمرهایSBR , APPبر روی تغییر شکل دائم آسفالت متخلخل مورد ارزیابی قرار میگیرد. گزینش بهترین دانهبندی برای ایجاد فضای خالی بالای درصد و طرح اختلاط آسفالت با استفاده از روش کانتابرو از کارهای مهم این پژوهش بود . نتایج آزمایشها نشان دادند که افزودن پلیمر باعث افزایش وزن مخصوص، افزایش درصد فضای خالی آسفالت و تقویت، استحکام و پایداری آسفالت متخلخل خواهد شد. در زمان آزمایش خزش آشکار گردید که آسفالت متخلخل با قیر اصلاح شده پلیمری، کمترین تغییر شکل اولیه و همچنین تغییر شکل دائم را نسبت به نمونه ساخته شده با قیر خالص داشته است. افزودن پلیمر باعث افزایش مقادیر بازگشت ویسکوالاستیک، افزایش مدول سفتی در تمامی دماها و تنشهای اعمالی و همچنین تغییر شکل خزشی کمتری در آسفالت متخلخل شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Permanent Deformation of Polymer Modified Porous Asphalt
چکیده انگلیسی مقاله
Hydroplaning phenomenon in rainy areas has caused the reduction of safety in the roads. Using a layer of porous asphalt with void about 18% can drain the water from the road and send it out, It also can decrease sound pollution. Low stability and durability and mechanical characteristics of this asphalt and high permanent deformation are limitations of porous asphalt. In these study effects of SBR and APP polymers on porous asphalt regarding permanent deformation was evaluated. Choosing the best aggregate for creating void above 18% and mix design of asphalt through use of cantabero method were the important parts of the study. The results of experiments showed that adding polymer increases specific weight, improving percentage of the void in asphalt, and amplifying strength and stability of porous asphalt. During the creep test, it was determined that porous polymer modified bituminous mixtures will have the least primary and permanent deformation than the specimens were made with pure bitumen. Adding polymer causes more amount of viscoelastic recovery, increase of stiffness modulus in all temperatures and all stresses and also decreases of creep deformation in porous asphalt.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ابراهیم حسامی |
علی خدایی |
فریدون مقدس نژاد |
نشانی اینترنتی
http://ceej.aut.ac.ir/article_225_d73fee1a3f96c60aef304d54e944a8fb.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1243/article-1243-274132.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات