این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۴۸، شماره ۳، صفحات ۳۰۵-۳۱۴
عنوان فارسی
بررسی تجربی اثر دم H شکل روی ضرائب آئرودینامیکی یک مدل هواپیما با و بدون مخزن سوخت خارجی
چکیده فارسی مقاله
دم یکی از ارکان اصلی هواپیماست که وظیفه تریم، پایداری و کنترل هواپیما را بر عهده دارد. تا کنون انواع مختلفی از دم طراحی و ساخته شده است که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. هر نوع دم علاوه بر ویژگیهای آیرودینامیکی مطلوب، باید پایداری لازم را ایجاد نموده و توانایی کنترل و تریم هواپیما را داشته باشد. آنچه در این پژوهش مطرح شده است بررسی اثرات دم H شکل بر ضرایب آیرودینامیکی هواپیما به همراه مخزن سوخت خارجی با استفاده از تستهای تونل باد میباشد. آزمایشات در تونل باد تراکم ناپذیر مرکز تحقیقات هوا فضا ساخت کارخانه ISI ایتالیا در سه عدد رینولدز 530000 ، 720000 و 800000 انجام شده است. مدل مورد استفاده در این مجموعه تست، مقیاس یک پنجم از یک نمونه هواپیمای کوچک است که امکان نصب یک فروند مخزن سوخت خارجی در زیر هر بال آن (مجموعاً دو فروند در زیر دو بال) وجود دارد. این مدل دارای سطوح کنترلی شامل رادر و الویتور با قابلیت تغییر زوایا می باشد. نتایج، تغییرات پارامترهای آئرودینامیکی و محدوده پایداری را نسبت به زاویه حمله بدون مخزن سوخت و بدون زاویه حمله و با مخزن سوخت نشان می دهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دم H شکل، ضرایب آیرودینامیکی، تونل باد،
عنوان انگلیسی
Experimental Investigation of Effect of H Type Tail on Aerodynamic Coefficients of Aircraft Model, With and Without External Fuel Store
چکیده انگلیسی مقاله
Tail is one of the main components of aircraft to provide stability, control and trim. As yet, different type of Tails are designed and produced by manufacturers that each one has specific advantages. Since each tail has its own desired aerodynamic properties; it must stabilize, trim and control the aircraft. In this research, the effect of H type tail on aerodynamic coefficient of an aircraft is investigated experimentally using wind tunnel. Tests are done in incompressible wind tunnel of Aerospace Central Research made by ISI Company at Reynolds numbers 5300000, 720000, and 800000. The size of model is one fifth of a small aircraft which an external fuel tank is mounted under each wing. This model has control surfaces such as: ruder and elevator with variable angles. Results show the variation of aerodynamic coefficients and stability domain with attack angle of the aircraft model without external fuel store and zero angle of attack and with external fuel tank.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
H type tail, aerodynamic coefficients, Wind tunnel
نویسندگان مقاله
ابراهیم گشتاسبی راد | goshtasbi rad
خیابان ملاصدرا دانشکده مهندسی مکانیک
سید محسن اعتصامی رنانی | seyed mohsen etesami renani
نشانی اینترنتی
http://mej.aut.ac.ir/article_659_4c7048d08c3a2b63e0951eac869a3bb8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-274150.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات