این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۴۷، شماره ۱، صفحات ۳۳-۴۵
عنوان فارسی
بررسی تجربی کاهش درگ حبابی در حضور جریان محوری در یک سیستم تیلور-کوئت
چکیده فارسی مقاله
بهبود کاهش دراگ اصطکاکی به دلیل حضور حبابهای کوچک و جریان محوری با استفاده از یک سیستم تیلور کوئت بطور تجربی مورد بررسی قرار میگیرد. هنگامی که عدد رینولدز دورانی از 5000 تا 70000 تغییر میکند، شرایط جریان کاملا آشفته است و گردابههای تیلور بین استوانههای هم مرکز ظاهر میشوند. درحالی که حبابهای هوا و جریان محوری از قسمت پایینی سامانه داخل فضای حلقوی تزریق میشوند، گشتاور اعمالی روی استوانهی داخلی دوار و رفتار حبابها اندازهگیری میشوند. به منظور جلوگیری از خصوصیات سطحی نامشخص و ایجاد توزیعی از حبابهای با اندازهی تقریبا یکسان، از آب مقطر استفاده میشود. قطر حبابها به کمک فرایند پردازش تصویر اندازهگیری میشود. نتایج نشان میدهند که جریان محوری در غیاب حبابها سبب کاهش دراگ اصطکاکی میشود. علاوه براین مشاهده میشود که جریان محوری اثر مثبت حبابها را روی کاهش دراگ بهبود میبخشد. در این حالت کاهش دراگی در حدود 28% بدست آمده است که با افزایش عدد رینولدز دورانی کاهش مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Experimental Investigation of the Bubbly Drag Reduction in the Presence of Axial Flow in a the Couette-Taylor System
چکیده انگلیسی مقاله
Modification of frictional drag reduction due to the presence of small bubbles and axial flow is investigated experimentally using a Couette-Taylor system. Flow condition between concentric cylinders is fully turbulent and Taylor vortices are appeared into flow when rotational Reynolds number is changed from 5000 to 70000. Torque acting on rotating inner cylinder and bubble behavior are measured while air bubbles and axial flow are injected constantly from the bottom of the system into annulus gap. Pure water is used to avoid the uncertain interfacial property of bubbles and to produce nearly mono-sized bubble distributions. Bubble diameter is measured by image processing method. The result showed that in the absence of small bubbles, axial flow reduces the friction drag. Moreover, it is observed that axial flow improves positive effect of bubbles on drag reduction. In this case, a drag reduction of 28% is obtained which is decreased by increasing the rotational Reynolds number.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
رضا مریمی |
سعید فراهت |
محمد حسین شفیعی میام | mohammad hossein shafiei mayam
سید مرتضی جوادپور | seyed morteza
نشانی اینترنتی
http://mej.aut.ac.ir/article_461_af1ebb2780d7e9e6e089977782addaa1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-274184.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات