این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک امیرکبیر، جلد ۴۵، شماره ۱، صفحات ۱۰۹-۱۲۳

عنوان فارسی شبیه‌سازی چرخه ی بسته‌ی موتور دیزل پاشش مستقیم به کمک یک روش احتراقی ۶ ناحیه‌ای
چکیده فارسی مقاله در این مطالعه با استفاده از یک مدل 6 ناحیه‌ای توسعه داده‌شده به شبیه‌سازی چرخه­ی بسته‌ی موتور دیزل پاشش مستقیم در مراحل تراکم، پاشش سوخت، احتراق و انبساط پرداخته شده‌است. به دلیل ماهیت شبه‌ابعادی این مدل از امکان اتصال آن به مدل‌های آلایندگی نیز سود برده شده و در محدوده‌ی وسیعی از شرایط عملکردی، پیش‌بینی‌هایی نیز برای مقادیر دوده و NO خروجی از موتور ارائه شده‌است. این مدل با تفکیک محفظه‌ی احتراق به 6 ناحیه‌ی متفاوت، اطلاعات محلی مطلوبی همچون دما، نسبت هم‌ارزی و ترکیب شیمیایی را در هر ناحیه به‌دست می‌دهد. مدل 6 ناحیه‌ای حاضر بر مبنای مدل مفهومی دک و با فرضیات بارباو میبوم گسترش یافته و برای هندسه‌ی اسپری، نفوذ هوا به اسپری و پیشروی اسپری از مدل‌های سایبرس بهره گرفته‌است. برای محاسبه‌ی آلاینده‌ی NO، علاوه بر یک مدل تعادلی از مدل سینتیکی زلدویچ توسعه یافته استفاده شده‌است. برای بررسی درستی کارکرد مدل‌های گفته­شده از چهار موتور مختلف در محدوده‌ی عملکردی وسیعی استفاده شده و تغییرات زمان پاشش، نرخ EGR و پاشش دو‌مرحله‌ای بررسی شده‌است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Simulation of diesel engine in closed cycle direct spraying with the help of a ahtraghi of area 6Closed Cycle Simulation of DI Diesel Engine with Six Zone Combustion Model
چکیده انگلیسی مقاله In this study, diesel engine simulation is carried out with a new phenomenological multi-zone combustion model. This model is used to simulate the diesel cycle including fuel injection and combustion processes. The model has been developed using well-known combustion imaging studies of Dec, the spray penetration studies by Siebers, and assumptions of Maiboom. This model divides the combustion chamber into six zones and provides local information such as temperature, mean equivalence ratio and composition in each zone. In order to determine the amount of emissions, the Zeldovich model is used for the NO and NSC model for soot. A comparison of model predictions with available experimental data shows very good agreement for different main engine parameters such as engine speed and load, inlet air temperature and pressure, exhaust gas recirculation (EGR) rate, injection pressure and injection timing.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Diesel, Quasi-Dimensional Model, Soot, NO, Combustion

نویسندگان مقاله علی فیروزی |


سید علی جزایری | seyed ali



نشانی اینترنتی http://mej.aut.ac.ir/article_10_3d0dcc6f18792d27b7eb3f8898ef7aa9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-274227.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات