این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۴۴، شماره ۱، صفحات ۲۱-۳۳
عنوان فارسی
مطالعه عوامل موثر بر توزیع گازهای برگشتی و رخنهای تزریق شده به چندراهه ورودی موتور EF۷
چکیده فارسی مقاله
روند رو به افزایش آلودگی محیط زیست و قوانین سختگیرانه، شرکتهای خودروسازی را مجبور به تولید محصولاتی با آلاینگی کمتر مینماید. در این راستا تخلیه گازهای رخنهای تولید شده در موتور خودروها به محیط ممنوع شده است. امروزه راهکار مورد استفاده، بازگرداندن این گازها به محفظه احتراق و سوزاندن آنها است. از سوی دیگر استفاده از روش بازگردانی دود برای کاهش اکسیدهای ازت در موتورهای احتراق داخلی مفید بوده است. در هر دو روش، توزیع غیر یکنواخت گازهای بازگردانده شده بین راهگاههای چندراهه ورودی، منجر به کاهش چشمگیر توان و افزایش آلایندههای موتور خواهد شد. علاوهبر موقعیت تزریق که نقش تعیینکنندهای در چگونگی توزیع گازهای تزریق شده دارد، به نظر میرسد که عواملی مانند دور موتور، سرعت و زاویه تزریق بر چگونگی توزیع گازها اثربخش باشند. در این تحقیق عددی اثر این عوامل بر توزیع دود یا گازهای رخنهای تزریق شده به چندراهه ورودی موتور EF7 مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که زاویه تزریق کمترین و دور موتور بیشترین اثر را بر توزیع دود یا گازهای رخنهای تزریق شده به منیفولد دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Study of Effective Parameter on Distribution of EGR/Blowby Injection in the EF7 Intake Manifold
چکیده انگلیسی مقاله
Increase of environmental pollution and stricted emission legislations has forced companies to produce automobiles with the lower air pollutants. In this respect, discharge of blowby gases into the environment is prohibited and recirculating the gases into the combustion chamber and burning them is used as the accepted solution. In addition, using EGR technique to control and reduce nitrogen oxides in internal combustion engines has been quite effective. An important common feature of these two methods is that if they have not employed correctly the increase of other pollutants and significant engine power reducti-on may occur which is mostly due to maldistribution of recirculated gases in the manifold. Besides the injection position that has significant role in distribution of injected gas, it seems that other parameters such as the engine speed, the velocity and angle of injection may play a great role on the distribution of i-njected gases. In this numerical study the effect of these parameters on distribution of injected EGR or blowby gases into the EF7 intake manifold are determined. Results show inject-ion angle and engine speed have the least and the most effect on injected gases distribution, respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
پیمان باشی شهابی | bashi shahabi
حمید نیازمند |
سید محمدرضا مدرس رضوی | seyed mohammad reza modarres razavi
نشانی اینترنتی
http://mej.aut.ac.ir/article_48_ee2173d8ca0772b6fa0bfaf33f34dd7d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-274242.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات