این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۴۴، شماره ۱، صفحات ۹۱-۹۹
عنوان فارسی
طراحی و ساخت جاذب دینامیکی برای کاهش صدای یک هواپیمای توربوپراپ
چکیده فارسی مقاله
صدای حاصل از موتور که از راه سازه و بدنه به داخل هواپیما نفوذ مینماید یکی از مشکلات جدی برای طراحان هواپیماهای توربوپراپ بهشمار میرود. چرخش ملخهای موتور، منبع اصلی صدا در این نوع هواپیماها هستند. این صداها بدنه هواپیما را به ارتعاش در میآورند. به دلیل فرکانس پایین صدای حاصل از ملخ، کاهش سر و صدای ایجاد شده در داخل هواپیما توسط مستهلک کنندههایی همچون لاستیک، ویسکوالاستیک و سایر جاذبهای غیر دینامیکی امکانپذیر نیست. در این مقاله طراحی جاذب دینامیکی برای نصب، روی بدنه برای جذب ارتعاش و استهلاک انرژی صوت در سازه هواپیما که مسیر انتقال ارتعاش و صوت است، مورد بررسی قرار گرفته است. در ابتدا روابط تئوری برای طراحی جاذبهای دینامیکی قابل تنظیم استخراج شده، سپس طرح اجزاء محدود جاذب، با استفاده از نرمافزار انسیستحلیل شده و در پایان، ساخت و آزمایش آن برای هواپیمای توربوپراپ آنتونف 140 انجام شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Design and Manufacturing of a Vibration Absorber for Sound Reduction of a Turboprop Aircraft
چکیده انگلیسی مقاله
The sound produced by the engine penetrates into the airplane through the structure and fuselage is still a grave concern for turboprop plane designers. The engine’s propellers rotation is the main source of the sound in this kind of planes, the sound is transmitted to the fuselage through the structure and air so makes it vibrated. The decrease of noise made in the planes by dampers such as rubber, visco-elastic, and other non-dynamic absorber is not possible due to frequency low level. The present study investigates the designing of dynamic absorber for installing on the fuselage to absorb vibration and damping of the sound energy in the structure of the plane which makes the transmission way of vibration and sound possible in the structure. In the beginning, the theoretical relationship to design tunable dynamic absorber is gained, then the finite element model of the absorber is analyzed by ANSYS, and at the end, structuring and examining it for turboprop Antonov- is carried out.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حامد ملکوتی خواه |
محمود موسوی مشهدی | mousavi mashhadi
آرش گل شاه |
امید محمد پور |
نشانی اینترنتی
http://mej.aut.ac.ir/article_54_ee0e596dc4e078ab30ac0a42bcd172a1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-274248.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات