این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
مهندسی مکانیک امیرکبیر
، جلد ۴۳، شماره ۱، صفحات ۱-۱۰
عنوان فارسی
بررسی تأثیر پاشش چندمرحلهای سوخت بر عملکرد و کاهش آلایندگی موتور دیزل پاشش مستقیم
چکیده فارسی مقاله
هدف این مقاله بررسی چگونگی کاهش آلایندههای دوده و مونواکسیدنیتروژن در پاشش چندمرحلهای سوخت به عنوان یک راهکار مؤثر در کنترل آلایندگی موتورهای دیزل پاشش مستقیم (DI) است. ابتدا روند کاهش آلایندهها با استفاده از پاشش دومرحلهای سوخت مطالعه گردیده و پس از بررسی حالتهای مختلف پاشش دومرحلهای، بهینهترین حالت پاشش سوخت برای یک موتور دیزل پاشش مستقیم ساخت داخل ارائه شده است. آزمونهای لازم برای درستی عوامل عملکردی و آلایندههای بدست آمده از شبیهسازی فرآیند احتراق موتور در مرکز تحقیقات موتورسازان تبریز انجام شده است. مقدار سوخت در هر پالس پاشش و فاصله زمانی بین دو پالس عوامل اصلی مورد بررسی هستند. نتایج تحقیق نشان دادند که با استفاده از پاشش دو مرحلهای سوخت مقدار آلاینده دوده تا 33% و اکسید نیتروژن تا حدود 11% کاهش مییابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Investigation on Effect of Multiple Injection on Performance and Emission Reduction in a DI Diesel Engine
چکیده انگلیسی مقاله
Aim of this paper is to investigate mechanism of NO and soot reduction by using multiple injection as useful strategy for reducing DI diesel engines emissions. In this paper, we first studied the mechanism of NO and soot reduction by using double injection. Then after investigating different modes of injection, at last we introduce optimum mode of fuel injection for a DI diesel engine manufactured in our country. Experiments were induced at Motorsazan Tabriz to validate results of CFD simulation. Amount of fuel in each pulse and dwell time between injection pulses are essential parameters. Results showed that by using double injection soot and NO will reduce by 33% and 11% respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
DI diesel engine, multiple injections, KIVA-3V, Soot, NO
نویسندگان مقاله
فتح اله امی |
کامران پورقاسمی |
وحید اصفهانیان |
علی میرمحمدی |
نشانی اینترنتی
http://mej.aut.ac.ir/article_55_37091a29671709aa89ab8ba373bb25c4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-274258.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات