این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی مکانیک امیرکبیر، جلد ۴۱، شماره ۱، صفحات ۷۷-۸۶

عنوان فارسی تعیین سیاست هماهنگ تولید و سفارش در زنجیره ای شامل یک خریدار و یک فروشنده با تقاضای تصادفی
چکیده فارسی مقاله هماهنگ سازی، یکی از ارکان مهم در مدیریت یک زنجیره تامین به منظور افزایش توان رقابتی، برای باقی ماندن در بازار می­باشد. هماهنگ سازی بر اساس مذاکره برای تدارک و تولید در زنجیره خریدار- فروشنده، از مباحث مورد توجه تحقیقاتی به خصوص در سیستمهای نوین می­باشد. روش­های مختلفی همچون تخفیف، کمینه سازی متغیرهای تابع هایی که هزینه­های کل زنجیره رادر بر گرفته­اند و مواردی از این نوع توسعه داده شده است. در این مقاله، مدلهای ریاضی جهت مدلسازی تصمیمات مستقل و توام اعضاء زنجیره­ای شامل یک خریدار و یک فروشنده به منظور تعیین اندازه اقتصادی سفارش و تولید با تقاضای تصادفی ارائه شده است. مقاله حاضر، به دنبال گسترش سازوکاری جهت مذاکره و انتخاب بهترین تصمیم از بین تصمیمات خلق شده در طی فرایند تصمیم گیری است. روش پیشنهادی بر اساس سازوکار تخفیف می­باشد و مدلهای خلق و ارزیابی پیشنهاد به منظور مذاکره بین اعضاء زنجیره برای هر یک از آنها تشریح شده است. همچنین نتایج عددی ارائه شده، بیانگر عملکرد موثر مدل و سازوکار هماهنگ سازی با توجه به تغییر در پارامترهای تصمیم گیری است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Coordination of Production/ Order Policy for a Single Vendor Single Buyer chain with stochastic demand
چکیده انگلیسی مقاله Coordination is an important function in supply chain management (SCM) to provide better competitive capability of the chain. Coordination through vendor-buyer negotiation is an area which has received great research attention in particular in modern systems. In this study, a number of methods, including those based on price discount and cost minimization models have been suggested in the literature. Mathematical models developed to determine economic order/production lot size for a "single vendor single buyer" stochastic demand situation are proposed. These models consider both independent and joint decisions for chain member. Through considering price discounts it is suggested a vendor buyer coordination mechanism to reach the most appropriate decision. For this, a solution algorithm has been detailed in the paper. Numerical study is also provided to illustrate the effectiveness of the proposed method.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله داود جعفری |


سید محمد معطر حسینی | seyed mohammad moattar hosseini


محمد حسین فاضل زرندی | mohammad hossein fazel zarandi



نشانی اینترنتی http://mej.aut.ac.ir/article_259_ca7f9497686211ba675d32bcf1d21ad9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1252/article-1252-274311.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات