این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 7 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۴۵-۵۸
عنوان فارسی
نقش طراحی برنامههای شتابدهنده در نتایج جذب سرمایه توسط استارتاپها
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف این پژوهش بررسی دلایل تفاوت در عملکرد فارغالتحصیلان برنامههای شتابدهی است.روش تحقیق: این پژوهش به صورت توصیفی-همبستگی انجام شده و از دادههای جمع آوری شده از 157 استارتاپ شرکتکننده در شتابدهندههای کانادایی در فاصله زمانی مهرماه 1400 تا تیرماه 1401 استفاده شده است. یک مدل تئوریکال ارائه شده و با استفاده از PLS-SEM، مدل مفهومی بررسی شده است.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که طراحی برنامههای شتابدهی، به ویژه میزان دسترسی به سرمایهگذاران، فراوانی و کیفیت فرصتهای فراهم شده برای دسترسی به سرمایهگذاران، و قدرت شبکه ارتباطات استارتاپها، تأثیر زیادی بر روی شانس فارغالتحصیلان برای دریافت بیشترین دورهای سرمایهگذاری در زمانهای زودتر دارد. همچنین، نتایج نشان داد که افزایش تعهد زمانی، کیفیت رابطه مرشد و کارآفرینان، و حمایت شغلی و روانی در برنامه مرشدی، میتواند منجر به افزایش سرعت و تعداد دورهای جذب سرمایه شود. در پژوهش نیز مشخص شد که برنامه مرشدی شتابدهنده برای موسسانی که تحصیلات و سابقه کار آنها با ایده کسب و کار مرتبط است، نتایج مطلوبتری دارد.نتیجه گیری:از نتایج پژوهش میتوان نتیجه گرفت که طراحی برنامههای شتابدهی، به ویژه مرشدی و دسترسی به سرمایهگذاران، تأثیر زیادی بر روی عملکرد استارتاپها دارد. این نتایج میتواند برای تحقیقات آتی و همچنین برای شتابدهندهها در طراحی برنامههای خود مفید باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شتابدهنده&،quot،،جذب سرمایه&،quot،،مرشدی&،quot،،دسترسیبهسرمایهگذاران&،quot،،&،quot،،سابقه&،quot،،
عنوان انگلیسی
The role of accelerator programs design in the result of fundraising by Startups
چکیده انگلیسی مقاله
Objective: The objective of this applied research is to investigate the reasons behind the differences in the performance of graduates from accelerator programs. The study aims to identify the influence of two fundamental elements of accelerator programs, namely mentorship and access to investors, on the performance of startups. Additionally, the mediating role of startup background is also taken into consideration.Methods: This is a descriptive-correlational study that uses data collected from 157 startups that participated in Canadian accelerators between September 2021 and June 2022. A theoretical model was presented to explain the relationships between variables, and the conceptual model was tested using partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM).Findings:The results of the study indicate that the design of accelerator programs, particularly the frequency, intensity, and quality of opportunities given to access investors, and the strength of the startups' network during the program, have a significant impact on the chances of graduates to receive more rounds of investment earlier. The study also found that more time commitment, a high quality of relationship between mentors and entrepreneurs, and better professional and mental support in mentorship could lead to an increase in the number of investment rounds and speed of fundraising. Furthermore, the study revealed that accelerator mentorship programs bring better results for founders whose education field and work experience are related to their business idea.Conclusion: The study concludes that the design of accelerator programs, particularly the mentorship and access to investors, has a significant impact on the performance of startups. The findings of the study can provide insights for future research and can be useful for accelerators in designing their programs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شتابدهنده&,quot,,جذب سرمایه&,quot,,مرشدی&,quot,,دسترسیبهسرمایهگذاران&,quot,,&,quot,,سابقه&,quot
نویسندگان مقاله
فرشته مشاور |
گروه کارآفرینی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
کامبیز طالبی |
گروه کسب و کار ، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
حمیده رشادتجو |
گروه مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
علی داوری |
گروه کسب و کار ، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_91422_0ac6a4ceeae6ae8c164c6fb4f9e87eb7.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات