این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۴۷-۵۹

عنوان فارسی تبیین نقش جهت‌گیری کارآفرینانه سبز دانشگاه در شکل‌گیری خلاقیت سبز دانشجویان کارآفرینی
چکیده فارسی مقاله هدف: ادغام ملاحظات زیست محیطی در فعالیت‌های کارآفرینانه یکی از مؤثرترین رویکردها برای تحقق اهداف توسعه پایدار به شمار می‌رود. در این راستا، هدف این پژوهش تبیین نقش جهت‌گیری کارآفرینانه سبز دانشگاه در شکل‌گیری خلاقیت سبز دانشجویان کارآفرینی بود.روش‌شناسی: در این پژوهش از روش توصیفی-پیمایشی استفاده شد و برای تحلیل داده‌ها از تکنیک حداقل مربعات جزئی و نرم‌افزار Smart PLS 3 استفاده شد. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانشجویان گروه توسعه کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در سال 1397 بودند که با استفاده از فرمول کوکران، نمونه‌ای به حجم 125 نفر انتخاب شدند.یافته‌ها: نتایج نشان داد که جهت‌گیری کارآفرینانه سبز دانشگاه نقش مؤثری در خودکارآمدی سبز، نگرش سبز و علاقه‌مندی زیست محیطی دانشجویان داشته و این تأثیر توسط ارتباطات سبز تعدیل می‌شود. همچنین، خودکارآمدی سبز، نگرش سبز و علاقه‌مندی زیست محیطی تأثیر مثبت و معناداری بر خلاقیت سبز دانشجویان داشتند.نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش بر اهمیت جهت‌گیری کارآفرینانه سبز دانشگاه در ترویج توسعه پایدار در بین دانشجویان کارآفرینی تأکید می‌کند. این پژوهش بیانگر اهمیت ادغام ملاحظات زیست محیطی در فعالیت‌های کارآفرینانه است و نیاز به استراتژی‌های ارتباطی مؤثر برای افزایش تأثیر جهت‌گیری کارآفرینانه سبز دارد. نتایج این پژوهش می‌توانند برای توسعه برنامه‌های آموزشی و سیاست‌های هدفمند به منظور ترویج کارآفرینی پایدار مورد استفاده قرار گیرند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جهت‌گیری کارآفرینانه سبز،خلاقیت سبز،دانشگاه کارآفرین،نگرش سبز،

عنوان انگلیسی Explain the role of university green entrepreneurial orientation in shaping the green creativity of entrepreneurial students
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The objective of this study was to investigate the impact of mindfulness training on reducing psychological distress and improving well-being among healthcare professionals.Methods: This study was conducted as a randomized controlled trial with a pretest-posttest design. The participants were 100 healthcare professionals who were randomly assigned to either the mindfulness training group or the control group. The mindfulness training group received an eight-week mindfulness-based stress reduction program, while the control group received no intervention. The participants completed measures of psychological distress and well-being at baseline and post-intervention. Data were analyzed using repeated measures ANOVA and independent samples t-tests.Findings: The results showed that the mindfulness training group had significantly lower levels of psychological distress and higher levels of well-being compared to the control group at post-intervention. Specifically, the mindfulness training group had significant improvements in measures of anxiety, depression, stress, and emotional exhaustion, as well as significant increases in measures of happiness, life satisfaction, and resilience.Conclusion: The findings of this study suggest that mindfulness training can be an effective intervention for reducing psychological distress and improving well-being among healthcare professionals. Given the high levels of stress and burnout experienced by healthcare professionals, this intervention may be an important tool for promoting their mental health and resilience. Thus, mindfulness training should be considered as a part of healthcare professionals' continuing education programs and workplace wellness initiatives. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله جهت‌گیری کارآفرینانه سبز,خلاقیت سبز,دانشگاه کارآفرین,نگرش سبز

نویسندگان مقاله سمیه براری پائین لموکی |
گروه مدیریت، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایران.

مجتبی طبری |
گروه مدیریت دولتی، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، مازندران، ایران.

مهرداد متانی |
گروه مدیریت دولتی، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، مازندران، ایران


نشانی اینترنتی https://jed.ut.ac.ir/article_91119_655f02a0bf4b403a8bfa2ece2ccb0da8.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات