این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 آذر 1404
مجله پژوهش پرستاری ایران
، جلد ۱۸، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مطالعه تطبیقی برنامه درسی کارشناسی ارشد رشته پرستاری داخلی-جراحی ایران با دانشگاه پنسیلوانیا در آمریک
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: پرستاران نقش موثری در ارائه خدمات سلامت به جامعه ایفا می کنند. بنابراین برنامه های درسی این رشته اهمیت ویژه ای دارد و بایستی بصورت مستمر همسویی آن با نظام آموزشی و نیازهای جامعه مورد بازنگری قرار گیرد. لذا این پژوهش با هدف مقایسه تطبیقی برنامه درسی کارشناسی ارشد پرستاری داخلی- جراحی ایران و دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا انجام شده است. روش کار: مطالعـه حاضـر از نـوع مروری تطبیقـی می باشـد کـه در سـال 1401 انجـام شـد. ابتـدا با توجه به رنکینگ دانشکده های پرستاری جهان، یـک دانشـگاه برتـر با رنکینگ یک(دانشکده پرستاری پنسیلوانیا آمریکا) از طریــق جســت وجو در سایت QS.COM انتخــاب شــد، ســپس اطلاعــات موردنیــاز جمــع آوری شدند و بــا اســتفاده از الگــوی بــردی(Bereday) 4 مرحلـه ای مـورد مقایسـه قـرار گرفتنـد. یافته ها: یافته ها نشان داد برنامه پرستاری ایران و دانشکده پرستاری پنسیلوانیا از وجوه اشتراک و تفاوتهایی برخوردارند.(در پنسیلوانیا نحوه پذیرش غیر متمرکز،با شرط معدل و سابقه و در ایران صرفا دارا بودن مدرک کارشناسی و شرکت در آزمون ورودی وزارت بهداشت است)، ماهیت رشته (در پنسیلوانیا با تاکید بر پرورش نیروی متخصص تصمیم گیرنده بالینی با توجه به فرهنگ و در ایران پرورش نیروی متخصص بالینی در امر مراقبت از بیماریهاست).چشم انداز(در پنسیلوانیا تغییر و تاثیر در بهبود کیفیت پرستاری و در ایران برتر بودن در سطح بین الملل است)محتوی دروس (در ایران و پنسیلوانیا محتوی دروس تا حد زیادی مشابه است اما درتعداد واحد متفاوت است). نتیجه گیری: مقایسه برنامه درسی ایران و آمریکا نشان می دهد، کوریکولوم درسی آمریکا و ایران در محتوی درسی و اهداف بصورت کلی شباهتهایی دارد. اما در ماهیت رشته، رسالت، چشم انداز و نحوه پذیرش دانشجو نسبت به ایران برتریهایی دارد. کلمات کلیدی: آموزش پرستاری، برنامه درسی، دانشکده پرستاری، ایران ، آمریکا
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش پرستاری، برنامه درسی، دانشکده پرستاری، ایران ، آمریکا
عنوان انگلیسی
Comparative Study of Iranian Postgraduate Nursing and Surgical Nursing Curriculum with University of Pennsylvania in USA
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Nurses play an important role in providing health services to the community. Therefore, the curricula in this field are of particular importance and should be continuously revised in line with the educational system and the needs of society. Therefore, this study aimed to compare the MSc curriculum of Iranian Internal Surgery Nursing and The University of Pennsylvania in the United States. Methods: This comparative review was conducted in 1401. First, according to the ranking of nursing faculties of the world, a top university ranking one (Pennsylvania Nursing School) was selected by searching the QS.COM site, and the required information was collected and compared using the 4-step Bereday model. Results: The findings showed that The Iranian Nursing Program and the Pennsylvania School of Nursing have commonalities and differences. (In Pennsylvania, the method of decentralized admission, with the condition of average and background, and in Iran, merely having a bachelor's degree and participation in the entrance exam of the Ministry of Health), the nature of the field (in Pennsylvania, with an emphasis on the development of clinical decision-making experts according to culture, and in Iran, the development of clinical specialists in the field of disease care). It is international) The content of the courses (in Iran and Pennsylvania, the content of the lessons is largely the same, but varies in the number of units). Conclusion: Comparing the U.S. and Iran curricula shows that the U.S.-Iran curriculum has similarities in the content of the curriculum and objectives in general. However, in the nature of the field, the mission, prospects, and the way students are accepted are superior to those in Iran. Keywords: Nursing Education, Curriculum, Nursing School, Iran, USA
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Nursing Education, Curriculum, Nursing School, Iran, USA
نویسندگان مقاله
فاطمه تقلیلی | fatemeh taghlili
Department of Nursing,university of Social Welfare and Rehabilitation Sciences,Tehran,Iran.
گروه پرستاری،دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی،تهران،ایران
نرگس ارسلانی | narges arsalani
IranianResearch Center on Aging,Nursing Department,university of Social Welfare and Rehabilitation Sciences,Tehran,Iran
مرکز تحقیقات سالمندی ایران،گروه پرستاری،دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی،تهران،ایران
مریم احمدی | maryam ahmadi
Department of Nursing,university of Social Welfare and Rehabilitation Sciences,Tehran,Iran.
گروه پرستاری،دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی،تهران،ایران
لادن ناصح | ladan naseh
Department of Nursing,university of Social Welfare and Rehabilitation Sciences,Tehran,Iran.
گروه پرستاری،دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی،تهران،ایران
فاطمه مقدم | fatemeh moghaddam
Department of Nursing,university of Social Welfare and Rehabilitation Sciences,Tehran,Iran.
گروه پرستاری،دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی،تهران،ایران
مسعود فلاحی خشکناب | masoud fallahi-khoshknab
Department of Nursing,university of Social Welfare and Rehabilitation Sciences,Tehran,Iran.
گروه پرستاری،دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی،تهران،ایران
نشانی اینترنتی
http://ijnr.ir/browse.php?a_code=A-10-5599-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پرستاری
نوع مقاله منتشر شده
آموزش پرستاری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات