این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۲۷، شماره ۱۰۵، صفحات ۸۰-۹۱

عنوان فارسی رتبه بندی عوامل موثر بر ایجاد وفاداری نگرشی و رفتاری صنعت گردشگری دریایی استان مازندران با تاکید بر ابعاد آمیخته بازاریابی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر به منظور رتبه بندی عوامل موثر بر ایجاد وفاداری نگرشی و رفتاری در گردشگری دریایی استان مازندران با تاکید بر ابعاد آمیخته بازاریابی گردشگری (p8) انجام پذیرفت . جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه افراد فعال در آژانس های مسافرتی، موزه ها، هتل ها، اماکن تاریخی و صاحب نظران حوزه مدیریتی ،گردشگری و بازاریابی می باشند. حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 384 نفر و روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای می‌باشد.روش جمع آوری اطلاعات ، پرسشنامه محقق ساخته می باشد. در این پژوهش جهت بررسی فرضیه ها از معادلات ساختاری و نرم افزار آماری 22 spss برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. در ضمن جهت تعیین پایایی و روایی از معیار آلفای کرونباخ و ازشاخص روایی همگرا (AVE) استفاده گردید. نتایح تحقیق نشان می دهد بین ابعاد آمیخته بازاریابی گردشگری دریایی و وفاداری نگرشی گردشگران رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. در ضمن رابطه مثبت و معنی دار بین آمیخته بازاریابی گردشگری دریایی و وفاداری رفتاری گردشگران وجود دارد.همچنین با توجه به نتایج تحقیق بعد افراد بیشترین و بعد فرآیند کمترین اولویت را در ایجاد وفاداری گردشگران داشته اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آمیخته بازاریابی گردشگری، وفاداری رفتاری، وفاداری نگرشی،

عنوان انگلیسی Ranking Factors Affecting Attitudinal and Behavioral Loyalty in Mazandaran Maritime Tourism Industry with Emphasis on Mixed Marketing Dimensions
چکیده انگلیسی مقاله The present study was conducted to rank the factors affecting attitudinal and behavioral loyalty in marine tourism in Mazandaran province with emphasis on the dimensions of tourism marketing mix (p8). The statistical population of this study includes all people active in travel agencies, museums, hotels, historical sites and experts in the field of management, tourism and marketing. The sample size is 384 people using Krejcie and Morgan table and the method of cluster random sampling. The method of data collection is a researcher-made questionnaire. In this study, structural equations and 22 SPSS statistical software were used to analyze the hypotheses to analyze the data. In addition, Cronbach's alpha criterion and convergent validity index (AVE) were used to determine reliability and validity. The results show that there is a positive and significant relationship between the dimensions of maritime tourism marketing mix and tourists' attitudinal loyalty. There is also a positive and significant relationship between the marketing mix of maritime tourism and the behavioral loyalty of tourists. Also, according to the research results, people have the highest priority and the process dimension has the lowest priority in creating tourist loyalty.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله آمیخته بازاریابی گردشگری, وفاداری رفتاری, وفاداری نگرشی

نویسندگان مقاله محمد حسن نسیمی |
دانش آموخته دکتری مدیریت فرهنگی،واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران، ایران .

علی اکبر رضایی |
استادیار گروه مدیریت فرهنگی،واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران، ایران .

حسین وظیفه دوست |
استاد گروه مدیریت بازرگانی،واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران.

فاطمه عزیز آبادی فراهانی |
دانشیار گروه مدیریت فرهنگی،واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران، ایران .

سید رضا صالحی امیری |
دانشیار گروه مدیریت فرهنگی،واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران، ایران .


نشانی اینترنتی http://navy.iranjournals.ir/article_247586_f7345d37ac4f460e6e5a12b38335eea3.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات