این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت سازمان های دولتی، جلد ۱۱، شماره ۲ (پیاپی ۴۲)، صفحات ۱-۲۰

عنوان فارسی طراحی الگوی شایستگی‌های بنیادی مدیران منابع انسانی کسب‌وکارهای نوپای خدماتی در بخش حمل‌ونقل درون‌شهری
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی شایستگی بنیادی مدیران منابع انسانی و شناسایی ابعاد و مؤلفه های آن و همچنین عوامل موثر بر شایستگی بنیادی مدیران منابع انسانی انجام شده است.روش پژوهش حاضر از حیث اجرا از نوع پژوهش‌های آمیخته(کیفی-کمی) و به لحاظ هدف، کاربردی و از لحـاظ روش اکتشافی از نوع تحلیل محتوا محسوب میشود.با توجه به روش تحلیل محتوا، فرایند کدگذاری و طبقه بندی در نزم افزار MAXQDA 2018 پیاده شد سپس جهت اعتبار سنجی با روش دلفی فاری کدها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت و در مرحله کمی در قالب نرم افزار PLS اندازه گیری شد.در این پژوهش ضمن دسته‌بندی ابعاد شایستگی بنیادی مدیران منابع انسانی سعی شده است که عوامل موثر بر آن نیز شناسایی گردد. یافته ها نشان داد در مرحله اول با رویکرد کیفی هشت بعد شایستگی‌های بنیادی شامل شایستگی شناختی- بینشی، شایستگی کارافرینانه، شایستگی‌های رهبری، شایستگی ارتباطی، شایستگی‌های فردی، شایستگی‌های فنی و تخصصی، شایستگی اخلاقی و شایستگی روان شناختی و شش عامل تاثیر گذار صورتبندی گردید در مرحله دوم، با رویکرد کمی تاثیر شش عامل بر شایستگی بنیادی مدیران منابع انسانی مورد سنجش و تایید قرار گرفت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شایستگی، شایستگی بنیادی، حمل و نقل درون شهری، کسب و کارهای نوپا، تحلیل محتوا،

عنوان انگلیسی Designing fundamental Competencies Model for human resource managers related to service startups in the urban transport sector
چکیده انگلیسی مقاله The current research has been done with the aim of designing the fundamental competence model of human resource managers and identifying its dimensions and components as well as the factors affecting the fundamental competence of human resource managers.The research method is considered to be mixed (qualitative-quantitative) in terms of implementation, applied in terms of purpose, and content analysis type in terms of exploratory method. According to the content analysis method, the coding and classification process was implemented in the MAXQDA 2018 software, then the codes were examined for validation with the fuzzy Delphi method and measured in the PLS software at the quantitative stage. In this research, the fundamental competence dimensions of human resource managers and the factors affecting them have been identified and categorized. Based on the findings in the first stage with the qualitative approach, eight dimensions of fundamental competencies including cognitive-insight competence, entrepreneurial competence, leadership competence, communication competence, individual competence, technical and specialized competence, moral competence and psychological competence and six influential factors were formulated. In the second stage, with a quantitative approach, the impact of six factors on the fundamental competence of human resource managers was measured and confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله شایستگی, شایستگی بنیادی, حمل و نقل درون شهری, کسب و کارهای نوپا, تحلیل محتوا

نویسندگان مقاله مهشید سلیمانی |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.

سید موسی خادمی |
استادیار، گروه مدیریت استراتژیک، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.

سعید عبدالمنافی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.

علی شاه‌نظری |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی https://ipom.journals.pnu.ac.ir/article_9501_32b0a9336576e67d8515cb6cfc24b2e1.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات