این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۱۳۵-۱۴۲
عنوان فارسی
بررسی ادراک دانشجویان علوم پزشکی از ساختار کلاس و ارتباط آن با شیوههای یادگیری
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: در دنیای امروز شناسایی ویژگیهای روانی، عاطفی و تحصیلی دانشجویان برای موفقیتهای آموزشی و فرایند یاددهی- یادگیری از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی ادراک دانشجویان علوم پزشکی از ساختار کلاس: نقش جنسیت، مقطع تحصیلی و ارتباط آن با شیوههای یادگیری صورت پذیرفته است. روشها: روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه پژوهش را تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در سال 1396- 1395 در دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله (عج) تشکیل میدهد که با روش نمونهگیری تصادفی صورت پذیرفت. ابزار گردآوری داده ها متشکل از دو پرسشنامه ادراک از ساختار هدفی کلاس و سیاهه سبکهای یادگیری دیوید کلب میباشد. یافتهها: در بین دانشجویان ادراک ساختار هدفی رویکرد- عملکرد در اولویت قرار گرفت. بر اساس جنسیت و مقطع تحصیلی تفاوت معنیداری بین ادراک دانشجویان ملاحظه نشد. ساختار تبحری با تجربه عینی رابطه مثبت معنیدار، ساختار رویکرد-عملکرد با مفهومسازی انتزاعی و آزمایشگری فعال رابطه مثبت معنیدار و همچنین ساختار اجتناب-عملکرد با تجربه عینی، مفهومسازی انتزاعی و آزمایشگری فعال رابطه مثبت معنیدار یافت شد. نتیجهگیری: با توجه به نتایج پژوهش و نقش پررنگ مدرسان و متولیان آموزشی، پیشنهاد میشود که ضمن آموزش مدرسان، به آنان تأکید شود که نسبت به اتخاذ روشهای نوین تدریس همسو با ویژگیهای فراگیران، با فراهم آوردن زمینههای لازم موجبات رشد و گرایش به سمت ادراک از ساختار هدفی تبحری را در ایشان پدید آورند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ادراک از ساختار کلاس، دانشجویان، شیوه یادگیری.
عنوان انگلیسی
Medical student’s perception of the structure of the class and its relation to learning practices
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Introduction: In today's word, identify the psychological characteristics academic and emotional success for students and teaching-learning process is of the utmost importance. Therefore, this study was to evaluate the perception of medical students of the class structure: the role of gender, degree and its relation to learning practices. Methods: The method study of correlation-type description. The research community working to all students studying in the year 2016- 2017-one of the University of Tehran, which gives up with the random sampling method for accepted. Data collection tools consists of two questionnaires is the perception of the structure of the target class and David Kolb's learning styles of log. Results: In between student's perception of the structure of the target performance-approach priority. On the basis of gender and degree students ' perception of the significant differences between observed. Mastery goal orientation with concrete experience significant positive relationship, the structure of the abstract concept of the building performance-approach and Active trialling showed a significant positive relationship and also avoid structure-performance with concrete experience, the concept of building an abstract and active trialling a significant positive correlation was found. Conclusion: According to the research results and the prominent role of teachers and educational administrators, it is suggested that while educating teachers, they should be emphasized to adopt new teaching methods in line with the characteristics of learners, by providing the necessary grounds for growth and tendency towards perception of structure. Create a masterful goal in them.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
learning methods, Perceptions of classroom structure, Students.
نویسندگان مقاله
فاطمه رحمتی نجارکلائی | Fatemeh Rahmati –Najarkolaei
سهراب محمدی پویا | Sohrab Muhammdipouya
0000-0003-2581-5401
حسن گودرزی | Hassan Goodarzi
Baqiyatallah University of Medical Sciences
دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-1747-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات