این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۱۶۲-۱۷۰
عنوان فارسی
نقش واسطهای درک از توانایی حلمسئله دانش آموزان در رابطه بین مهارت کنترل خشم و سبکهای فرزندپروری ادراکشده
چکیده فارسی مقاله
چکیده: مقدمه: هدف پژوهش حاضر تبیین رابطه بین سبکهای فرزند پروری ادراک شده و مهارت کنترل خشم با نقش واسطه ای درک از توانایی حلمسئله در دانش آموزان بود. روش کار: پژوهش حاضر از نوع پژوهش های همبستگی بود. جامعه آماری شامل دانش آموزان دبیرستان های شهرستان بابلسر تشکیل دادند. در این پژوهش، تعداد 395 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری دادهها شامل، پرسشنامه درک از توانایی حلمسئله، سبکهای فرزندپروری ادراک شده ، مهارت کنترل خشم بودند. برای تحلیل نتایج از روش مدل یابی معادلات ساختاری (SEM)و تحلیل مسیر استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل مسیر نشان داد، سبک فرزندپروری ادراک شده( مقتدرانه، مستبدانه و بی اعتنا) با میانجی گری درک از توانایی حلمسئله قادر است در قالب روابط ساختاری مهارت کنترل خشم را به طور معنی داری تبیین کنند. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش بر اهمیت سبکهای فرزند پروری ادراک شده در توانایی حلمسئله و مهارت کنترل خشم تاکید می نماید، به نحوی که مهارت کنترل خشم می تواند بازتابی از سبک فرزند پروری مقتدرانه و توانایی حلمسئله بالا باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کلمات کلیدی، درک از توانایی حلمسئله، مهارت کنترل خشم، سبکهای فرزند پروری ادراک شده
عنوان انگلیسی
The Mediatory Role of The perceived problem solving ability in the relationship between Control of Anger and Perceived Parenting Styles
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract: Introduction: The purpose of this study was to explain the relationship between perceived parenting styles and anger control skill with mediating role of understanding the ability of solving in students. Methods: This research was a correlation research. The statistical population consisted of high school students in Babolsar. In this research, 395 people were selected using multi-stage cluster random sampling. Data collection tools included a perceived ability questionnaire, perceived parenting styles, anger control skills. Structural Equation Modeling (SEM) and path analysis were used to analyze the results. Results: Path analysis showed that perceived parenting style (authoritative, authoritative, and indifferent) through mediation of perception of solving ability was able to substantially explain the control skills of anger in the form of structural relationships. Conclusion: The results of this study emphasize the importance of perceived child-rearing styles in solving ability and control of anger, so that anger control skill can reflect the strong parenting style and the ability to solve the problem.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Keywords, perceived problem solving, anger control skill, perceived child-rearing styles.
نویسندگان مقاله
بهزاد آذرنیوشان | behzad azarnoshan
حبیب الله نادری | habib naderi
عسکری اصغری گنجی | ascari asghari
علی اصغر شجاعی | ali shojaei
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-2136-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تعامل دانشجویان با آموزش
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی اصیل
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات