این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
رویش روانشناسی، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۱-۱۰

عنوان فارسی اثربخشی مداخله توانمندسازی شکوفایی آنلاین بر هیجانات مثبت، روابط، معنایابی و پیشرفت دانشجویان
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی مداخله توانمندسازی شکوفایی آنلاین بر هیجانات مثبت، روابط، معنایابی و پیشرفت دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بود. پژوهش حاضر به روش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون و گروه کنترل با دوره پیگیری (دوماهه) انجام شد. جامعه آماری شامل دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1400-1401 بود که از این تعداد 50 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه شکوفایی (HFQ) سلیمانی و همکاران (2015) بود. برنامه آموزش توانمندسازی شکوفایی در 8 جلسه 90 دقیقه‌ای به صورت آنلاین برای گروه آزمایش اجرا شد. داده‌ها با استفاده از تحلیل واریانس اندازه‌گیری مکرر تحلیل شد. نتایج نشان داد آموزش توانمندسازی شکوفایی آنلاین در مرحله پس‌آزمون بین دو گروه در متغیرهای هیجانات مثبت، روابط، معنایابی و پیشرفت تفاوت معناداری (01/0>p) ایجاد کرد و این تفاوت در مرحله پیگیری ماندگار بود. در نهایت بر اساس نتایج حاصل از این پژوهش می‌توان گفت مداخله توانمندسازی شکوفایی آنلاین بر متغیرهای پژوهش تأثیر مثبت داشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توانمندسازی شکوفایی آنلاین، پیشرفت، دانشجویان، روابط، معنایابی، هیجانات مثبت.

عنوان انگلیسی The Effectiveness of Online Flourishing Empowerment Intervention on Students' Positive Emotions, Relationships, Meanings and Achievements
چکیده انگلیسی مقاله This research aimed to determine the effectiveness of online flourishing empowerment intervention on positive emotions, relationships, meanings, and Progress of students of the Ferdowsi University of Mashhad. The research was conducted using a quasi-experimental method with a pre-test and post-test design with a control group and a two-month follow-up period. The statistical population included the students of Ferdowsi University of Mashhad in 2020-2021. Fifty (50) students were selected by convenience sampling method and assigned to two experimental and control groups. The research tool was the Flourishing Questionnaire (HFQ) by Soleimani et all (2015). The flourishing empowerment training program was conducted online for the experimental group in eight 90-minute sessions. Data were analyzed using repeated measures analysis of variance. The results demonstrated that online flourishing empowerment training creates a significant difference (p< 0.01) between the two groups in terms of positive emotions, relationships, meanings, and Progress in the post-test phase, and this difference was permanent in the follow-up period. In conclusion, the online flourishing empowerment intervention positively impacted the research variables based on the results of this research.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Online Flourishing Empowerment, Progress, Students, Relationships, Meaning, Positive Emotions.

نویسندگان مقاله سمیرا سلیمانی | Samira Soleimani
PhD Student in Educational Psychology, Department of Psychology, Counseling and Educational Sciences, Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran.
دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، گروه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.

حسین کارشکی | Hossein Kareshki
Associate Professor, Department of Psychology, Counseling and Educational Sciences, Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran.
دانشیار، گروه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.

سیدامیر امین‌یزدی | Sayed Amir Amin Yazdi
Professor, Department of Psychology, Counseling and Educational Sciences, Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran.
استاد، گروه روانشناسی، مشاوره و علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.


نشانی اینترنتی http://frooyesh.ir/browse.php?a_code=A-10-8514-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده روانشناسی تربیتی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات