این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و فناوری دریا، جلد ۷۹، شماره ۷۹، صفحات ۲۸-۳۴

عنوان فارسی تحلیل عددی نیروهای آیرودینامیکی وارد بر یک شناور تندرو سرشی تک بدنه در محدوده سرعت ۴۰ تا ۱۰۰ نات و زوایای تریم مختلف
چکیده فارسی مقاله هر چند که در فرایند طراحی کشتی ها بیشترین توجه به محاسبه نیروهای مقاومت در آب می شود لیکن برای شناورهای سرشی که حین حرکت کمترین میزان آبخور دینامیکی را دارند عمده ارتفاع بدنه در معرض جریان هوا قرار می گیرد و خصوصا اگر سرعت های این نوع شناورها ‌بالاتر از حدود 40 نات باشد، سهم نیروها و بارهای آیرودینامیکی وارد بر بدنه قابل توجه بوده و قابل صرفنظر نمی باشند. بنابراین طراحی فرم بدنه رو سازه (سوپر استراکچر) ازنظر آیرودینامیکی برای شناورهای تندرو مهم خواهد بود. در این مقاله با استفاده از روش‌ دینامیک سیالات عددی، میدان جریان آیرودینامیک حول یک شناور تندرو برای دامنه سرعت 40 تا 100 نات حل عددی شده است. معادلات حاکم بر جریان سیال به همراه مدل توربولاسی و گذار SST Transition حل عددی شده است. نیروی لیفت آیرودینامیکی، درگ، خطوط جریان، نواحی جدایش و گردابه های ایجادشده در اطراف شناور و توزیع فشار از خروجی های این تحلیل بوده و در نهایت توان اتلافی توسط نیروی درگ آیرودینامیکی مشخص شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شناور تندرو، تحلیل عددی، آیرودینامیک بدنه،

عنوان انگلیسی Numerical analysis of aerodynamics for a mono-hull high speed planning vessel in the range of 40 to 100 Knots and different trim angles
چکیده انگلیسی مقاله Although, calculating of the hydrodynamic resistance is an important activity in design process of conventional ships, but for the planning vessels that usually has a minimum draft in planning phase and most of the vessel's body is subjected to the wind flows and the aerodynamics can not be neglected. it is more important for the vessels are moving at higher speeds than about 40 knots. At these cases, form design of the vessel’s superstructure would be important. At this paper, using the computational fluid dynamics the aerodynamic flow about a monohull planning hull in the range of 40 to 100 knots are simulated numerically. The governing equations of mass and momentum conversations and the SST –Transition turbulence model are utilized. Aerodynamic loading such as the lift and drag forces and the aerodynamic’s lost of power are calculated and the contours of pressure and flow fields are also presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمود سالاری |
دانشیار مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه جامع امام حسین ع
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)

محمد علی پناهنده | mohammad ali
دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا، دانشگاه جامع امام حسین ع
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)


نشانی اینترنتی http://navy.iranjournals.ir/article_22996_fd96374649c9333c23ba4648e182fa40.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-276283.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات