این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 آذر 1404
مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران
، جلد ۵۶، شماره ۳، صفحات ۵۹-۶۴
عنوان فارسی
بررسی تاثیر آموزش بهداشت بر میزان آگاهی دانش آموزان نسبت به بهداشت فردی و عوامل موثر بر آن در مدرسه راهنمایی پسرانه مسلم ابن عقیل قوچ حصار شهرری، آبان ۱۳۷۴
چکیده فارسی مقاله
در یک مطالعه نیمه تجربی (quasi experimental) صد و پنجاه دانش آموز مدرسه راهنمایی پسرانه مسلم ابن عقیل روستای قوچ حصار شهرری که از طریق نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده بودند از نظر تاثیر آموزش بهداشت بر آگاهی شان نسبت به بهداشت فردی و عوامل موثر بر آن مورد بررسی قرار گرفتند. یافته های این بررسی نشان داد: قبل از آموزش بهداشت به ترتیب 13/3، 68 و 18/7 درصد و بعد از آن به ترتیب 46/7، 51/3 و 2 درصد دانش آموزان آگاهی شان خوب، متوسط و ضعیف بود و میانگین آگاهی بعد از برنامه آموزش بهداشت 1/96 افزایش یافت. بین آگاهی قبل و بعد از برنامه آموزش بهداشت با حداکثر P< 0.05 در تمام گروههای متغیرهای اجتماعی، اقتصادی مورد بررسی اختلاف معنی دار یافت شد. از میان عوامل اجتماعی، اقتصادی مورد بررسی تغییرات آگاهی بعد از آموزش فقط با مقطع تحصیلی (P< 0.006) رابطه معنی دار داشت. یافته های این بررسی نشان می دهد آموزش بهداشت در ارتقا آگاهی دانش آموزان نسبت به بهداشت فردی موثر بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A study of the effect of health education program in the students' knowledge about personal hygiene and its related factors in Moslemebne Aghil guidence school, Ghooch Hesar, Shahre Ray, November 1995
چکیده انگلیسی مقاله
In a quasi experimental study, the effect of health education program in the students' knowledge about personal hygiene and its related factors were investigated. The subjects were 150 students that selected by stratified sampling from the Moslemebna Aghil guidance school in the rural area of Ghooch Hesar, a district of shahre Rat. It was found that: before the health education program respectively 13.3%, 68% and 18.7% and after that respectively 46.7%, 51.3% and 2% of students had high, medium and poor knowledge about personal hygiene. Knowledge about personal hygiene rose from a mean score of 12.19 to 14.15. Appropriate statistical tests showed a significant relationship between students' knowledge difference and their grade (P< 0.006). The results indicated that the students' knowledge about personal hygiene significantly improved after health education program
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شیرین لسان | sh lesan
گیتی ستوده | g sotoodeh
نشانی اینترنتی
http://tumj.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-1560&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات